Irański dziennikarz przypomina angielskiemu trenerowi o Iraku i Afganistanie

Selekcjoner reprezentacji Iranu Carlos Queiroz został zapytany przez angielskiego dziennikarza, dlaczego prowadzi zespół kraju oskarżanego o łamanie praw kobiet. W odpowiedzi jeden z irańskich reporterów wytknął hipokryzję zachodnim mediom. Podczas konferencji prasowej angielskiego selekcjonera Garetha Southgate'a przypomniał o śmierci cywilów w przeprowadzonych przez Wielką Brytanię bombardowaniach w Iraku i Afganistanie. Irańscy piłkarze, sztab szkoleniowy i działacze są nieustannie pytani o sytuację w ich kraju, czyli o trwające od kilku tygodni protesty rządowe. Wybuchły one w związku ze śmiercią na komisariacie...
Więcej

Ameryka potępia Rosję za projekt ustawy o zakazie propagandy LGBT

Duma Państwowa Federacji Rosyjskiej zaakceptowała w drugim czytaniu projekt ustawy zakazujący "propagowania nietradycyjnych stosunków seksualnych". Rozpowszechnianie treści związanych z ruchem mniejszości seksualnych będzie więc niemal całkowicie nielegalne. Decyzja rosyjskich parlamentarzystów została skrytykowana przez Stany Zjednoczone, wzywające Rosję do wycofania się z tego pomysłu. Projekt ustawy o "zakazie propagowania nietradycyjnych stosunków seksualnych" został zgłoszony w parlamencie w ubiegłym miesiącu, a podpisało się pod nim ponad 400 deputowanych. Pod koniec października został on przyjęty w pierwszym czytaniu, natomiast teraz rosyjscy posłowie poparli...
Więcej

Mali zabrania działalności organizacjom pozarządowym z Francji

Rząd Mali ogłosił wprowadzenie na swoim terytorium zakazu działalności organizacji pozarządowych finansowanych przez Francję. Malijskie władze uzasadniły ten krok zawieszeniem przez Francuzów dostarczania pomocy rozwojowej dla ich państwa. Paryż zarzuca bowiem Barnako rzekome korzystanie z usług rosyjskiej Grupy Wagnera, która ma uczestniczyć w walkach z grupami islamskich terrorystów. Oficjalne oświadczenie przejściowego rządu Mali zostało odczytane w tamtejszej telewizji państwowej. Zakazał on więc ze skutkiem natychmiastowym działalności prowadzonej w Mali przez organizacje pozarządowe, posiadające pieniądze lub inne dobra materialne dzięki wsparciu...
Więcej
Posty otagowane "zagraniczne media"

Ruch LGBT chce więcej przedstawicieli w niemieckiej telewizji

Ruch LGBT chce więcej przedstawicieli w niemieckiej telewizji

Przedstawicielka ruchu LGBTQWERTY w radzie telewizyjnej ZDF, Luca Renner, domaga się większego udziału działaczy mniejszości seksualnych we władzach publicznych mediów w Niemczech. Jej zdaniem w ten sposób „reprezentowana będzie cała różnorodność społeczności” spod znaku tęczowej flagi.

Renner na co dzień współdecyduje o kształcie ZDF, czyli drugiego kanału niemieckiej telewizji publicznej. Jako reprezentantka ruchu LGBTQWERTY uważa jednak, że mniejszości seksualne powinny mieć więcej swoich przedstawicieli, chociażby w stacji ARD, która zrzesza państwowych nadawców działających na terenie poszczególnych państw związkowych.

W ten (...) Czytaj dalej...

Onet pochyla się nad problemem uchodźców z wysokimi czynszami

Onet pochyla się nad problemem uchodźców z wysokimi czynszami

Polski rynek mieszkaniowy nie od dzisiaj jest jednym z głównych problemów zwłaszcza młodego pokolenia Polaków, mających trudność ze znalezieniem własnych „czterech kątów”. Portal Onet.pl zaczął jednak zauważać go dopiero wraz z przyjazdem do Polski ukraińskich uchodźców. Serwis pisze więc o problemach Ukraińców głównie z wysokimi czynszami za wynajem mieszkania.

Rząd Mateusza Morawieckiego na mocy uchwalonych wiosną przepisów ustanowił wsparcie dla Polaków przyjmujących w swoich domach uchodźców z Ukrainy. Wsparcie dla pierwszej ich fali skończyło się jednak z dniem 1 lipca, (...) Czytaj dalej...

Dublińska "parada równości" oskarża telewizję publiczną o "transofobię"

Dublińska „parada równości” oskarża telewizję publiczną o „transofobię”

Organizatorzy „parady równości” w Dublinie zdecydowali się na rezygnację z partnerstwa medialnego z RTÉ. Zarzucają bowiem irlandzkiemu nadawcy publicznemu emitowanie programów zawierających przekaz wymierzony w transseksualistów. W mediację między zwaśnionymi stronami zaangażował się nawet wicepremier Irlandii.

Cała sprawa zaczęła się dokładnie 9 czerwca. Właśnie wówczas w programach RTÉ zaczęła się dyskusja dotycząca wykreślenia sformułowania „kobieta”, używanego dotychczas w irlandzkim ustawodawstwie małżeńskim. Zwolennicy takiego rozwiązania uważają, że w ten sposób irlandzkie prawo stanie się „bardziej przyjazne dla transpłciowych i niebinarnych rodziców”.

(...) Czytaj dalej...
W Niemczech odbyły się manifestacje poparcia dla Palestyny

W Niemczech odbyły się manifestacje poparcia dla Palestyny

Ulicami kilku dużych niemieckich miast przeszły demonstracje solidarności z Palestyńczykami. W ich trakcie krytykowano prześladowania narodu palestyńskiego i ofensywną izraelską politykę. Oburzenia manifestacjami nie kryją zwłaszcza prawicowe ugrupowania, oskarżające ich uczestników o „antysemityzm” oraz atakowanie dziennikarzy.

Propalestyńskie manifestacje odbyły się w Berlinie, Hanowerze i Dortmundzie. Uczestnicy solidarnościowych protestów byli zgodni co do krytyki działań Izraela. Ich zdaniem prowadzi on politykę „apartheidu” wobec narodu palestyńskiego, dlatego w ostatnim czasie Palestyńczycy są ofiarami przemocy oraz wywłaszczania przez żydowskich osadników.

Media w Niemczech (...) Czytaj dalej...

Polscy dziennikarze wciąż ignorowani przez Zełenskiego

Polscy dziennikarze wciąż ignorowani przez Zełenskiego

Dziennikarze z Polski ponownie odnieśli się krytycznie do traktowania ich przez administrację ukraińskiego prezydenta Wołodymyra Zełenskiego. Od końca stycznia nie są oni bowiem wpuszczani na jego konferencję, gdy tymczasem zachodni żurnaliści zadają w ich trakcie dosyć kuriozalne pytania.

Pierwsze doniesienia o ignorowaniu polskich dziennikarzy pojawiły się pod koniec stycznia. Tomasz Dawid Jędruchów z TVP pisał wówczas, że po raz kolejny Zełenski nie wpuścił na swoją konferencję przedstawicieli polskojęzycznych mediów. Wówczas w spotkaniu z ukraińskim prezydentem mógł natomiast uczestniczyć chociażby ich (...) Czytaj dalej...

Niemieckie muzeum wychwala Marksa

Niemieckie muzeum wychwala Marksa

Publiczny niemiecki nadawca Deutsche Welle rozpisuje się o wystawie poświęconej Karolowi Marksowi. Twórca ideologii komunistycznej według dziennikarzy i Niemieckiego Muzeum Historycznych miał „przynajmniej w pięciu dziedzinach wyprzedzać swoją epokę”. Jedną z jego zalet ma być między innymi bezpaństwowość.

Niemieckie Muzeum Historyczne w Berlinie przygotowało całą wystawę poświęconą autorowi „Manifestu Partii Komunistycznej”. Dziennikarze Deutsche Welle wyraźnie ją zachwalają, bo można dowiedzieć się z niej w jaki sposób Marks „stał się jednym z najbardziej wpływowych myślicieli XIX wieku, którego dzieła czytane są (...) Czytaj dalej...

Ameryka wezwała Turcję do poszanowania wolności prasy

Ameryka wezwała Turcję do poszanowania wolności prasy

Stany Zjednoczone po raz kolejny wezwały Turcję do poszanowania wolności słowa i ochrony wolności prasy. To reakcja na ostrzeżenie ze strony tureckiego urzędu regulującego działanie mediów. Zagroził on trzem zagranicznym stacjom zablokowanie prawa do działalności, o ile nie otrzymają one odpowiedniej licencji.

Najwyższa Rada Radia i Telewizji (RTÜK) zakomunikowała zagranicznym agencjom informacyjnym, że dalsze publikowanie przez nich treści będzie uzależnione od spełnienia wymogów licencyjnych. W przeciwnym razie dostęp do nich w Turcji będzie zablokowany. İlhan Taşçı, członek RTÜK, dał im (...) Czytaj dalej...

Deutsche Welle zwalnia za "antysemityzm"

Deutsche Welle zwalnia za „antysemityzm”

Deutsche Welle, niemiecki nadawca publiczny nakierowany na zagranicznego odbiorcę, poinformował o zwolnieniu pięciu dziennikarzy tworzących jego arabskojęzyczną redakcję. Każdy z nich został oskarżony o „antysemityzm”, bo w mediach społecznościowych mieli oni zamieszczać głównie wpisy krytycznie odnoszące się do Izraela.

Dyrektor stacji, Peter Limbourg, co prawda ogłosił zwolnienie pięciu pracowników arabskiej redakcji swojego medium, lecz nie zdecydował się ujawniać żadnych szczegółów. Wiadomo jedynie, że dziennikarze i niezależni współpracownicy nadawcy zostali zawieszeni w swoich obowiązkach już w grudniu ubiegłego roku. Miesiąc wcześniej (...) Czytaj dalej...

Lewicowa gazeta zablokowała plebiscyt z powodu autorki "Harry'ego Pottera"

Lewicowa gazeta zablokowała plebiscyt z powodu autorki „Harry’ego Pottera”

Lewicowy dziennik „The Guardian” nie chciał być gorszy od swojej konkurencji z tygodnika „Time”, dlatego zorganizował swój plebiscyt na człowieka mijającego roku. Został on jednak usunięty, gdy w głosowaniu zaczęła prowadzić J. K. Rowling, autorka serii „Harry Potter”, napiętnowana przez środowiska LGBT za rzekomą „transofobię”.

Tygodnik „Time” rokrocznie przyznaje tytuł „człowieka roku”. W tym roku tytuł ten przyznano Elonowi Muskowi, amerykańskiemu miliarderowi i właścicielowi koncernu Tesla, uznając go za „klauna, geniusza, wizjonera, przemysłowca, showmana”. Lewicowa konkurencja zdecydowała się z tego (...) Czytaj dalej...

BBC trzecią najbardziej "antysemicką" organizacja na świecie

BBC trzecią najbardziej „antysemicką” organizacja na świecie

Centrum Szymona Wiesenthala opublikowało swoją doroczną listę najbardziej „antysemickich” organizacji na świecie. Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się brytyjski nadawca publiczny BBC. Żydowska organizacja twierdzi, że stacja w ciągu ostatniego roku była rzekomo winna kilku przypadkom „antysemickich” wystąpień.

Twórcy rankingu przekonują o wielomiesięcznych konsultacjach i dyskusjach, które za każdym razem poprzedzają publikację rankingu organizacji najbardziej niechętnych społeczności żydowskiej. Niemal tradycyjnie na szczycie zestawienia znajdują się więc niechętne istnieniu państwa syjonistycznego Islamska Republika Iranu oraz palestyński ruch oporu Hamas.

W (...) Czytaj dalej...

Szwedzka telewizja pokazała zakłamaną historię "uchodźcy"

Szwedzka telewizja pokazała zakłamaną historię „uchodźcy”

Liberalne szwedzkie pismo internetowe „Kvartal” zarzuca szwedzkiemu nadawcy publicznemu SVT emisję nierzetelnego filmu dokumentalnego o jednym z „uchodźców”. W wielokrotnie nagradzanej historii Afgańczyka nie zgadzają się podstawowe fakty, bo on sam miał przedstawiać szwedzkim służbom dokumenty z różnymi datami urodzenia.

Dokument zatytułowany „Powrót Aboli” uzyskał szereg nagród. Chociażby we wrześniu tego roku został on uhonorowany jako najlepszy skandynawski film dokumentalny w ramach festiwalu Nordic Panorama. Sama akcja produkcji zaczyna się w Kabulu, gdy młody Afgańczyk bez żadnego paszportu próbuje ponownie (...) Czytaj dalej...

Radio Wolna Europa rozpacza nad imigrantami atakującymi Polskę

Radio Wolna Europa rozpacza nad imigrantami atakującymi Polskę

Na anglojęzycznej stronie internetowej Radia Wolna Europa ukazał się tekst rozczulający się nad problemami imigrantów, którzy od kilku dni przy użyciu przemocy atakują granicę Polski z Białorusią. Można dowiedzieć się z niego również o udziale działaczy „organizacji pozarządowych” w przemycie oraz ukrywaniu osób nielegalnie przebywających na terytorium naszego kraju.

Rozgłośnia finansowana przez Kongres Stanów Zjednoczonych przygotowała reportaż dotyczący sytuacji w polskiej strefie przygranicznej. Przesłanie tekstu zdradza już sam tytuł: „Na granicy Polski z Białorusią trwa desperacka walka syryjskiego uchodźcy o (...) Czytaj dalej...