Kolejny dzień konfliktu warszawskich skłotersów

Dzień po przejęciu skłotu "Syrena" przez aktywistów z "Przychodni", na ulicy Wilczej w Warszawie miała miejsce demonstracja solidarnościowa. Byli mieszkańcy "Syreny" twierdzą wciąż, że "Przychodnia" toleruje "mizoginistyczną przemoc". Przy tej okazji na jaw wychodzą coraz ciekawsze informacje na temat funkcjonowania anarchistycznych skłotersów w innych miastach. Przypomnijmy, że w niedzielę wieczorem w centrum stolicy doszło do starcia między mieszkańcami obu wspomnianych skłotów. Aktywiści z "Przychodni" mieli więc zaatakować "Syrenę", bo postanowiła ona pozbyć się jednego ze swoich mieszkańców. Czyli Białorusina przebywającego...
Więcej

Frasyniuk nie odpowie za atak na policjanta

"Niezawisłe sądy" zadecydowały, że były solidarnościowy opozycjonista Władysław Frasyniuk nie stanie przed sądem za zaatakowanie policjanta. Obecna gwiazda "obrońców demokracji" przed kilkoma laty uczestniczyła w blokadzie drogi, zaś podczas usuwania jej przez policję miała naruszyć nietykalność jednego z funkcjonariuszy. Do zdarzenia z udziałem Frasyniuka doszło dokładnie 10 czerwca 2017 roku. Właśnie wówczas grupa działaczy Komitetu Obrony Demokracji i Obywateli RP zorganizowała kontrmanifestację do pochodu z okazji "miesięcznicy smoleńskiej". Uczestnicy akcji zdecydowali się w jej ramach zablokować drogę w centrum Warszawy,...
Więcej

Chiny zarzucają USA mieszanie polityki do sportu

Stany Zjednoczone zapowiedziały bojkot dyplomatyczny przyszłorocznych zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie. Chińska Republika Ludowa w odpowiedzi zarzuciła Amerykanom naruszanie ducha olimpijskiego, bo poprzez podobne działania maja oni mieszać politykę do sportu oraz reprezentować zideologizowane podejście. Bojkot dyplomatyczny zimowych igrzysk olimpijskich oznacza, że do chińskiej stolicy w lutym przyszłego roku nie przyjadą przedstawiciele administracji amerykańskiego prezydenta Joe Bidena. Wszystko za sprawą trwającego w Chinach ludobójstwa i zbrodni przeciwko ludzkości w Sinciangu oraz innych przypadków naruszeń praw człowieka. Decyzja Białego Domu nie...
Więcej
Posty otagowane "prawicowe media"

Soros inwestuje w "Rzeczpospolitą"

Soros inwestuje w „Rzeczpospolitą”

Fundusz związany z amerykańsko-żydowskim finansistą Georgem Sorosem zainwestował w polską prasę. Zakupił on mianowicie 40 procent udziałów w Gremi Media, czyli w spółkę wydającą między innymi dziennik „Rzeczpospolita”. Wcześniej Media Development Investment Fund przejął jedną dziesiątą akcji właściciela „Gazety Wyborczej”.

Spółka giełdowa KCI poinformowała o niewiążącym porozumieniu zawartym z holenderską spółką Pluralis. Przewiduje ono wykupienie przez nią akcji stanowiących blisko 40 proc. kapitału zakładowego i 37,6 proc. głosów na walnym zgromadzeniu firmy Gremi Media. Jednocześnie możliwość sprzedaży wspomnianych akcji nie (...) Czytaj dalej...

Facebook ograniczał zasięgi konserwatywnym mediom

Facebook ograniczał zasięgi konserwatywnym mediom

Facebook regularnie ogranicza zasięgi postów publikowanych już praktycznie przez wszystkie profile. Według amerykańskiego dziennika „The Wall Street Journal” proceder ten w przypadku konserwatywnych mediów trwał już od bardzo dawna. Wszystko za sprawą lewicowych poglądów sporej części pracowników najpopularniejszego portalu społecznościowego.

Prestiżowa gazeta w swoim dziennikarskim śledztwie dotarła do wewnętrznych dokumentów Facebooka. Wynika z nich, że po zwycięskiej kampanii Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w 2016 roku, wdrożone zostały dwa mechanizmy, których głównym celem było ograniczanie zasięgu postów udostępnianych przez konserwatystów.

(...) Czytaj dalej...
TVP z programem dla imigrantów z Ukrainy

TVP z programem dla imigrantów z Ukrainy

W katowickim oddziale Telewizji Polskiej rozpoczęto emisję nowego programu, skierowanego do imigrantów z Ukrainy. Jest on szeroko reklamowany przez Ambasadę Ukrainy w Warszawie, a jego podstawowym celem ma być informowanie o życiu obcokrajowców przebywających na terenie naszego kraju.

O emisji pierwszego wydania magazynu zatytułowanego „Daleko od domu” poinformowała właśnie ukraińska placówka dyplomatyczna akredytowana w Polsce. Pomysłodawcami audycji ma być dwójka polskich dziennikarzy, czyli Marianna Dufek oraz Tomasz Szymborski, natomiast prowadzi ją pochodząca zza naszej wschodniej granicy prezenterka Sofia Vetriak.

Jak (...) Czytaj dalej...

CNN chce ocenzurować FOX News?

CNN chce ocenzurować FOX News?

Amerykańska prawicowa stacja telewizyjna FOX News oskarża swoją lewicowo-liberalną konkurencję o chęć wyeliminowania z rynku. Kanał CNN miał bowiem naciskać na kilku największych operatorów sieci kablowych, aby wyrzucili oni FOX News ze swojej oferty. Podejmowane w tym kierunku wysiłki mają cieszyć się poparciem Partii Demokratycznej.

Sprawę nacisków na operatorów sieci kablowych ujawnił Tucker Carlson, jeden z najpopularniejszych konserwatywnych komentatorów w Stanach Zjednoczonych. Jego zdaniem CNN kontaktowało się już z sześcioma firmami, które zajmują się nadawaniem sygnału FOX News do domów (...) Czytaj dalej...

Republikanie przeciwko Trumpowi. Prawica krytykuje szturm na Kapitol

Republikanie przeciwko Trumpowi. Prawica krytykuje szturm na Kapitol

W administracji Białego Domu nastąpiła fala dymisji, a od wczorajszych wydarzeń na Kapitolu rytualnie odcinają się kolejni politycy Partii Republikańskiej. Wśród osób krytykujących prezydenta Donalda Trumpa i jego zwolenników znalazł się chociażby libertarianin Rand Paul. Republikańscy politycy obawiają się bowiem, że podobne wydarzenia podważą wiarygodność osławionej „amerykańskiej demokracji”.

Media donoszą, że wśród współpracowników Trumpa rozważany jest wniosek o odsunięcie go od sprawowanej funkcji. Oficjalnie Joe Biden ma bowiem przejąć władzę dopiero 21 stycznia, zaś obecny prezydent nie uznaje wyników wyborów. (...) Czytaj dalej...

Alternatywne media przeciwko cenzurze

Alternatywne media przeciwko cenzurze

Internauci nie mogą korzystać dzisiaj z kilku konserwatywnych i nacjonalistycznych szwedzkich mediów. W ten sposób protestują one przeciwko ocenzurowaniu jednego z kanałów internetowych. SwebbTV zostało bowiem zablokowane przez Google, choć kanał jest oficjalnie zarejestrowany jako medium i podlega szwedzkiemu prawu o wolności wypowiedzi.

Do protestu przeciwko cenzurze ze strony amerykańskiego giganta przyłączyły się portale FriaTider.se, NyheterIdag.se, Exakt24.se i Samhällsnytt, a także papierowy magazyn „Nya Tider”. Dzisiejsze wydania ich serwisów internetowych zostały wyłączone, stąd czytelnicy mogą przeczytać na nich jedynie naświetlenie (...) Czytaj dalej...

Policja atakowała nawet liberalne media (+WIDEO)

Policja atakowała nawet liberalne media (+WIDEO)

Z bliskiej odległości postrzelony z broni gładkolufowej został wczoraj Tomasz Gutry z „Tygodnika Solidarność”, stąd fotoreporter musiał przejść operację. To jednak nie jedyne doniesienia dotyczące ataków milicji na dziennikarzy. Wśród poszkodowanych znajdują się również przedstawiciele lewicowo-liberalnych mediów, opisujący wyjątkową brutalność nie zawsze zresztą umundurowanych bandytów.

Wczoraj popołudniu media obiegły zdjęcia pokazujące 74-letniego pracownika „Tygodnika Solidarność”, który został trafiony gumową kulą w okolicach oka. Fotoreporter musiał z tego powodu przejść operację, a według doniesień jego redakcyjnych kolegów wszystko powinno być w (...) Czytaj dalej...

Policyjne prowokacje na Marszu Niepodległości (+WIDEO)

Policyjne prowokacje na Marszu Niepodległości (+WIDEO)

Uczestnicy tegorocznego Marszu Niepodległości w Warszawie mogli poczuć się jak za rządów Platformy Obywatelskiej. Milicja po prawie sześciu latach przerwy urządziła prowokacje w centrum miasta oraz na błoniach Stadionu Narodowego, utrudniając między innymi dotarcie na demonstrację. Wśród osób poszkodowanych w wyniku działań umundurowanych bandytów znaleźli się między innymi dziennikarze.

Na wstępie należy pogratulować Komendzie Głównej Policji „innowacji”. Jak co roku wysłała ona na Marsz Niepodległości tych samych nieumundurowanych funkcjonariuszy, na dodatek ubranych co roku w ten sam sposób. Nie dziwi (...) Czytaj dalej...

Kult samodzielnego myślenia

Kult samodzielnego myślenia

Po raz kolejny media społecznościowe zapełniły się ekspertami od wszystkiego. Wszak w Polsce nie ma większego problemu, aby wpierw zajmować się himalaizmem, następnie tenisem, a w miarę potrzeby także epidemiologią. Trudno nie natrafić więc na wszechwiedzące osoby używające sformułowań pokroju „myśl samodzielne” czy”obudź się”. Problem w tym, że „samodzielne myślenie” sprowadza się w ich przypadku do bezkrytycznego przyjmowania wszystkiego, co pojawi się na osławionych filmach z żółtymi napisami.

Nietrudno zauważyć, że w Polsce mamy tak naprawdę ekspertów od wszystkiego. W (...) Czytaj dalej...

Prorządowi dziennikarze krytykują uległość wobec LGBT

Prorządowi dziennikarze krytykują uległość wobec LGBT

Niedawne odwołanie łódzkiego kuratora oświaty Grzegorza Wierzchowskiego, przeprowadzone kilka dni po jego krytyce ruchu LGBT, oburzyła nawet media uważane za prorządowe. Na uległość Prawa i Sprawiedliwości względem tęczowych aktywistów zwracają uwagę tygodniki „Do Rzeczy” oraz „W Sieci”. Zarzucają one Zjednoczonej Prawicy wywieszenie białej flagi, porównywalne do działań środowisk prawicowych w Europie Zachodniej.

W przedostatni weekend sierpnia o dymisji Wierzchowskiego poinformowała małopolska kurator Barbara Nowak, zaś następnie doniesienia potwierdził sam zainteresowany. Został on odwołany ze swojej funkcji kilka dni po wypowiedzi, (...) Czytaj dalej...

Daniels wzywa do cenzury

Daniels wzywa do cenzury

Jonny Daniels najwyraźniej uznał, że pieniądze lubią ciszę i w ostatnich miesiącach pozostawał w cieniu. Wszystko zmieniło się za sprawą okładki najnowszego numeru tygodnika „Najwyższy Czas!”. Jednym z jej bohaterów jest właśnie kontrowersyjny żydowski lobbysta, który postanowił z tego powodu domagać się wycofania pisma z powszechnej dystrybucji.

Pismo obecne jest na rynku od dokładnie trzydziestu lat, a jego założycielem jest doskonale wszystkim znany Janusz Korwin-Mikke. Jednym ze znaków rozpoznawalnych tygodnika są krzykliwe okładki, stąd tematem okładkowym bieżącego numeru jest nowa (...) Czytaj dalej...

TVP nie krytykuje TVN-u po interwencji Mosbacher

TVP nie krytykuje TVN-u po interwencji Mosbacher

Od wielkanocnego poniedziałku przez kilkanaście dni niemal codziennie w „Wiadomościach” Telewizji Polskiej ukazywały się niepochlebne materiały o TVN-ie. Komercyjna stacja należąca do amerykańskiego Discovery przestała być jednak krytykowana niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Ową czarodziejką okazała się być ambasador Stanów Zjednoczonych Georgette Mosbacher, przestrzegająca na Twitterze przed atakowaniem stacji TVN.

Wszystko zaczęło się drugiego dnia świąt, czyli 13 kwietnia. W wielkanocny poniedziałek TVP wyemitowało materiał krytycznie odnoszący się do różnych aspektów działalności TVN-u. Miało to związek z materiałami komercyjnej stacji (...) Czytaj dalej...