RPA: „Biali terroryści” knują przeciw państwu. Brunon Kwiecień w wersji afrykańskiej?

Południowoafrykańskie media donoszą o skazaniu na podwójne dożywocie oraz dodatkowe 21 lat więzienia białego "spiskowca i terrorysty", który rzekomo planował zakrojone na szeroką skalę ataki terrorystyczne mające na celu obalenie rządu oraz uśmiercenie dużej liczby czarnych mieszkańców RPA z pomocą broni biologicznej. Jak podają lokalne media oraz, wcześniej, Associated Press 63-letni pastor Harry Johannes Knoesen, który przewodzić miał enigmatycznej organizacji o nazwie Narodowy Chrześcijański Ruch Oporu, poszukiwał informacji na temat broni biologicznej, możliwości zatrucia wody oraz rekrutowania ludzi chętnych do...
Więcej

„Nie ma i nie będzie” – Magdalena Okraska

Skoro już nie tylko "nie ma", ale także "nie będzie", to czemu zawiadujące środowiskiem "Nowego Obywatela" małżeństwo Okrasków tak bardzo zachwala rządy Prawa i Sprawiedliwości? Ta dosyć złośliwa refleksja nasuwa się po lekturze książki, która wnosi tak naprawdę niewiele do rozszerzającej się oferty publikacji dotyczących upadku małych i średnich polskich miast. W ostatnich latach na rynku okazało się sporo reportaży poświęconych tak zwanej prowincji. Część jest niezwykle udana, jak choćby recenzowana niedawno na naszych łamach "Znikająca Polska" Piotra Witwickiego, natomiast...
Więcej

Ukraińcy nie mają przyszłości w Szwecji, bo nie znają języka

Szwedzka telewizja publiczna wyemitowała materiał dotyczący przebywających w tym kraju uchodźców z Ukrainy. Z nagrania wynika, że Ukraińcy coraz częściej opuszczają Szwecję, bo nie widzą w niej swojej przyszłości nawet mimo posiadanych kwalifikacji. Największym problemem okazuje się być bowiem nieznajomość języka szwedzkiego. Główną bohaterką reportażu stacji SVT jest Natalia Wołkowa, 62-letnia obywatelka Ukrainy przebywająca obecnie w mieście Eskilstuna. Podkreśla ona, że od razu po przyjeździe do Szwecji otrzymała informację od Szwedzkiej Agencji Imigracyjnej. Urząd oczekiwał więc od uchodźców, iż będą...
Więcej
Posty otagowane "manipulacja"

Nowe fakty o propagandowym ataku na Irak

Nowe fakty o propagandowym ataku na Irak

Brytyjski dziennik „Daily Mail” opublikował treść jednej z notatek dotyczących międzynarodowej interwencji w Iraku w 2003 roku. Ówczesny brytyjski premier Tony Blair miał więc obiecywać amerykańskiemu prezydentowi George’owi Bushowi, że poprowadzi kampanię propagandową na rzecz przekonania świata do wojny.

Autorem notatki na temat rozmów Blaira z Bushem był David Manning, ówczesny doradca brytyjskiego premiera do spraw polityki zagranicznej i późniejszy ambasador w Stanach Zjednoczonych. Dokument opublikowany przez „Daily Mail” został sporządzony przez dyplomatę po zaaranżowanym przez niego spotkaniu obu przywódców.

(...) Czytaj dalej...
Saudyjczycy zaatakowali Hutich fałszywym filmem

Saudyjczycy zaatakowali Hutich fałszywym filmem

Koalicja skupiona wokół Arabii Saudyjskiej użyła fałszywego nagrania do powiązania jemeńskiego ruchu Hutich z dostawami broni z Iranu Saudyjczycy niedawno opublikowali film pokazujący rakiety dostarczone do Jemenu, jednak szybko okazało się, że nagranie pochodzi z… 2003 roku i było użyte w filmie dotyczącym amerykańskiej operacji w Iraku.

W skład międzynarodowej koalicji poza Arabią Saudyjską wchodzą także Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn, Kuwejt, Jordania, Senegal i Egipt. Od kilku lat próbuje ona pokonać wspierany przez Iran szyicki ruch Hutich, jednak jak dotąd (...) Czytaj dalej...

Media zdejmują maskę "bezstronności"

Media zdejmują maskę „bezstronności”

prasagowniana

Polska polityka od lat budzi uzasadnione skojarzenia z kabaretem lub nawet z ośrodkami psychiatrycznymi, co – niestety – odzwierciedla także stan politycznej świadomości polskiego społeczeństwa, które nie tylko daje się nabierać na ciągłe zmiany nazw partii politycznych tworzonych przez tych samych ludzi, ale także oddaje prawo reprezentowania ich piosenkarzom, aktorom, sportowcom czy uczestnikom telewizyjnych reality show, którzy w Sejmie i innych instytucjach robią zwykle za statystów.

Nie inaczej przedstawia się sytuacja w polskich mediach i poziomie serwowanego społeczeństwu przekazu. Histeryczne (...) Czytaj dalej...

Alternatywne Węgry opozycyjnej lewicy

Alternatywne Węgry opozycyjnej lewicy

gp1

„Gazeta Wyborcza” opublikowała we wtorek (9 września) na swojej stronie internetowej krótki wywiad, pokazujący jak można przedstawić fałszywie sytuację w innym kraju. Zarówno żerując na braku wiedzy czytelników i niemożności zdobycia jej u źródeł, jak i uwiarygadniając swoje tezy poprzez opis danego wydarzenia serwowanego jedynie przez jedną stronę politycznego sporu.

Wywiad Michała Kokota z „GW”, który rozmawiał z dyrektorem jednej z organizacji broniących „praw człowieka”, dotyczy poniedziałkowej kontroli w biurach trzech organizacji pozarządowych na Węgrzech. Funkcjonariusze służb wkroczyli do ich (...) Czytaj dalej...