Naczelny Onetu wzywa do budowy „stanów zjednoczonych Europy”

Redaktor naczelny Onet.pl Bartosz Węglarczyk postanowił odnieść się do ostatnich działań Prawa i Sprawiedliwości na arenie międzynarodowej. W porównaniu do rządzących chce on pogłębienia integracji europejskiej. Zdaniem jednego z najważniejszych dziennikarzy mainstreamu, stworzenie federalistycznych "stanów zjednoczonych Europy" byłoby związane z prowadzeniem wspólnej polityki zagranicznej i obronnej. Węglarczyk zaczyna swój tekst od stwierdzenia, że zgadza się z politykami Zjednoczonej Prawicy odnośnie kryzysu Unii Europejskiej. W porównaniu do nich jest jednak zwolennikiem zupełnie innych rozwiązań. Tym samym opowiada się po stronie projektów...
Więcej

Kolejny dzień konfliktu warszawskich skłotersów

Dzień po przejęciu skłotu "Syrena" przez aktywistów z "Przychodni", na ulicy Wilczej w Warszawie miała miejsce demonstracja solidarnościowa. Byli mieszkańcy "Syreny" twierdzą wciąż, że "Przychodnia" toleruje "mizoginistyczną przemoc". Przy tej okazji na jaw wychodzą coraz ciekawsze informacje na temat funkcjonowania anarchistycznych skłotersów w innych miastach. Przypomnijmy, że w niedzielę wieczorem w centrum stolicy doszło do starcia między mieszkańcami obu wspomnianych skłotów. Aktywiści z "Przychodni" mieli więc zaatakować "Syrenę", bo postanowiła ona pozbyć się jednego ze swoich mieszkańców. Czyli Białorusina przebywającego...
Więcej

Nagrywa antykapitalistyczne podcasty, a teraz reklamuje korporację

Kasia Babis zaczynała medialną karierę jako rysowniczka, natomiast od ponad roku prowadzi swój własny podcast. W wielu nagranych odcinkach krytykuje współczesny system kapitalistyczny, co jednak nie przeszkodziło jej w zareklamowaniu korporacji Zalando. Niemiecki gigant jest tymczasem od dawna oskarżany między innymi o łamanie praw pracowniczych. Lewicowa "influencerka", podobnie jak wielu innych działaczy z tej strony sceny politycznej, założyła konto na portalu Patronite.pl. Za jego pośrednictwem można wspierać jej działalność, polegającą głównie na nagrywaniu filmów na YouTube oraz przygotowywaniu feministycznych i...
Więcej
Posty otagowane "tvn"

TVN twierdzi, że imigrant płynął rzeką sześć dni

TVN twierdzi, że imigrant płynął rzeką sześć dni

Na antenie telewizji TVN pojawił się reportaż przygotowany przez Katarzynę Lazzeri. Jego główną bohaterką jest mieszkanka Hajnówki pomagająca imigrantom na polsko-białoruskiej granicy. Jedna z przedstawionych przez nią historii okazała się wyjątkowo absurdalna, bo jeden z obcokrajowców miał… przez sześć dni pływać w lodowatej wodzie w rzece.

Katarzyna Wappa została przedstawiona jako mieszkanka Hajnówki zaangażowana w pomoc „uchodźcom”. Tymczasem jest ona znana jako aktywistka lokalnej mniejszości białoruskiej. Kilka miesięcy temu wystąpiła nawet w telewizyjnym spocie, w którym nawołuje do zaznaczania białoruskiej (...) Czytaj dalej...

Nie będzie "lex TVN"?

Nie będzie „lex TVN”?

Portal Onet.pl donosi, że prezydent Andrzej Duda najprawdopodobniej zawetuje głośną nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji. Tak zwany „lex TVN” miałby nie wejść w życie za zgodą wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego. Dodatkowo Duda ma to uczynić po rozmowach z bliżej nieokreślonym „wysokim przedstawicielem amerykańskiej administracji”.

Parę miesięcy trwają walki Prawa i Sprawiedliwości oraz Zjednoczonej Prawicy z lewicowo-liberalną stacją TVN. Kanał należący do amerykańskiego koncernu Discovery wciąż nie otrzymał odnowienia koncesji od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, natomiast przyjęta przez parlament nowelizacja (...) Czytaj dalej...

Amerykanie krytykują propozycję zmian w ustawie medialnej

Amerykanie krytykują propozycję zmian w ustawie medialnej

Posłowie Prawa i Sprawiedliwości przedstawili projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, przewidujący większą transparentność w zakresie zagranicznych inwestycji w polski rynek medialny. Zaniepokojenie propozycją wyraziły Stany Zjednoczone, deklarujące zaniepokojenie kwestiami wolności prasy w naszym kraju.

Projekt przygotowany przez posłów PiS-u zakłada przede wszystkim doprecyzowanie regulacji odnoszących się do działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Dzięki nowelizacji organ ten miałby możliwość efektywnego przeciwdziałania przejęciu działających w Polsce mediów przez podmioty spoza Unii Europejskiej. Chodzi zwłaszcza o kraje, których inwestycje w (...) Czytaj dalej...

TVN "przełamie społeczne tabu" programem o homoseksualistach

TVN „przełamie społeczne tabu” programem o homoseksualistach

Grupa TVN Discovery przygotowuje nowe reality show, które w założeniu ma „przełamywać społeczne tabu” i „zmienić stereotypy”. Stacja jeszcze w tym roku roku pokaże swoją wersję amerykańskiego programu randkowego z homoseksualnymi uczestnikami. Wcześniej format przyjął się w trzech krajach Europy Zachodniej.

Reality show ma być pokazywane w serwisie streamingowym Player.pl, należącym właśnie do pochodzących ze Stanów Zjednoczonych właścicieli stacji TVN. Będzie ono polską wersją popularnego w Ameryce programu „Finding Prince Charming”, którego głównym celem jest zapoznawanie ze sobą pederastów. Przez (...) Czytaj dalej...

Skandaliczne warunki pracy w TVN-ie

Skandaliczne warunki pracy w TVN-ie

Na początku stycznia zaczęła się fala odejść ze stacji TVN. Pożegnało się z nią już wielu pracowników, a wśród nich także niektóre jej gwiazdy. Teraz kulisy pracy dla tej telewizji odsłonił jej były już operator Kamil Różalski. Stacja należąca obecnie do amerykańskiego właściciela miała od lat łamać wszelkie podstawowe standardy pracy, zaś Discovery niczego w tej sprawie nie zmieniło.

Różalski miał pracować dla TVN-u od początku istnienia stacji, czyli od września 1997 roku. Przez lata jako operator pracował przy jej (...) Czytaj dalej...

Mosbacher krytykuje porównanie TVN-u do WSI

Mosbacher krytykuje porównanie TVN-u do WSI

Do ingerencji amerykańskiej ambasador Georgetty Mosbacher w wewnętrzne sprawy naszego kraju zdążyliśmy się już przyzwyczaić, a powoli przechodzimy już chyba do porządku dziennego z jej obroną stacji TVN. Tym razem Mosbacher zrugała Beatę Mazurek, europoseł Prawa i Sprawiedliwości, porównującą własność amerykańskiej korporacji do rozwiązanych kilkanaście lat temu Wojskowych Służb Informacyjnych.

Jak można było się spodziewać, TVN aktywnie włącza się w kampanię wyborczą i oczywiście atakuje prezydenta Andrzeja Dudę. Obecnie zarzuca mu niechęć do podjęcia debaty z prezydentem Warszawy i jego (...) Czytaj dalej...

Mosbacher będzie dalej bronić TVN-u

Mosbacher będzie dalej bronić TVN-u

Amerykańska ambasador Georgette Mosbacher wystąpiła wczoraj w programie „Fakty po Faktach”, emitowanym przez stację TVN24. Zabierając ponownie głos w sprawie sporu TVN-u i Telewizji Polskiej, jednoznacznie zapewniła komercyjną stację o swoim wsparciu. Mosbacher nie przeszkadza między innymi podnoszony przez polityków Prawa i Sprawiedliwości argument, że TVN ośmiesza amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa.

Warto przypomnieć, że od poniedziałku 13 kwietnia w TVP praktycznie codziennie TVN-owi poświęcano przynajmniej kilka minut programu informacyjnego „Wiadomości”. Wczoraj stało się tak ponownie, chociaż przez trzy dni od (...) Czytaj dalej...

TVP nie krytykuje TVN-u po interwencji Mosbacher

TVP nie krytykuje TVN-u po interwencji Mosbacher

Od wielkanocnego poniedziałku przez kilkanaście dni niemal codziennie w „Wiadomościach” Telewizji Polskiej ukazywały się niepochlebne materiały o TVN-ie. Komercyjna stacja należąca do amerykańskiego Discovery przestała być jednak krytykowana niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Ową czarodziejką okazała się być ambasador Stanów Zjednoczonych Georgette Mosbacher, przestrzegająca na Twitterze przed atakowaniem stacji TVN.

Wszystko zaczęło się drugiego dnia świąt, czyli 13 kwietnia. W wielkanocny poniedziałek TVP wyemitowało materiał krytycznie odnoszący się do różnych aspektów działalności TVN-u. Miało to związek z materiałami komercyjnej stacji (...) Czytaj dalej...

TVN stał się już "rosyjski"

TVN stał się już „rosyjski”

Powiedzenie, iż „miłość jest ślepa” świetnie pasuje do określenia stosunku obozu Prawa i Sprawiedliwości wobec Stanów Zjednoczonych. Choć amerykańska ambasador Georgette Mosbacher instruuje premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie wypowiedzi na temat stacji TVN, która należy do amerykańskiego koncernu medialnego, jeden z posłów „dobrej zmiany” już postanowił doszukać się w całej sprawie „rosyjskiego kapitału”.

Trójmiejski poseł PiS-u Marcin Horała jest najbardziej znany jako przewodniczący komisji śledczej ds. wyłudzeń VAT, lecz zdaje się obecnie poszukiwać nowego zajęcia po ewentualnym wypadnięciu z politycznego obiegu. (...) Czytaj dalej...

Amerykańska ambasador zakazuje krytyki TVN-u

Amerykańska ambasador zakazuje krytyki TVN-u

Zwłaszcza w środowisku Prawa i Sprawiedliwości zmiana właściciela stacji TVN wywołała spory entuzjazm, lecz jak dość szybko się okazało, amerykański inwestor wcale nie zamierzał zmieniać jej profilu ideologicznego i politycznego. Program jest więc wciąż krytykowany przez polską centroprawicę, która właśnie została pouczona w tej sprawie przez ambasador Stanów Zjednoczonych Georgette Mosbacher w skandalicznym liście wysłanym do premiera Mateusza Morawieckiego.

Sympatyzujący z obecną władzą tygodnik „Do Rzeczy” informuje, iż amerykańska dyplomatka wysłała list do szefa rządu, aby za jego pośrednictwem skomentować śledztwo (...) Czytaj dalej...

Amerykańska ambasador szantażuje rząd

Amerykańska ambasador szantażuje rząd

Georgette Mosbacher, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, przed kilkoma dniami spotkała się w Sejmie z parlamentarzystami, aby między innymi przedyskutować kwestie związane z dalszą współpracą polsko-amerykańską. Do mediów przedostało się nagranie z jej wypowiedziami, w których ostrzega ona między innymi przed „ingerencją w wolność prasy”, co miało zapewne związek z pojawiającymi się od dawna planami repolonizacji mediów działających na terenie naszego kraju.

Jako pierwsi o groźbach pod adresem parlamentarzystów i rządzących pisali na Twitterze posłowie Platformy Obywatelskiej, natomiast teraz do (...) Czytaj dalej...

Młodzi ludzie skazani za spalenie wozu TVN

Młodzi ludzie skazani za spalenie wozu TVN

rewolucja-polska

Zapadł wyrok w sprawie młodych ludzi oskarżonych o spalenie wozu transmisyjnego TVN podczas Marszu Niepodległości w 2011 roku. Na ławie sądowej zasiedli dwaj dwudziestolatkowie: Tomasz J. i Damian P.

Pierwszy z nich został oskarżony o rzucanie racami w auto transmisyjne, a drugi o podawanie środków pirotechnicznych koledze. Obydwaj przyznali się do winy. Damian P. został skazany na 2 lata i 3 miesiące więzienia, Tomasz J. na dwa lata i miesiąc. Obydwaj muszą również  zapłacić aż 758 tysięcy złotych i to (...) Czytaj dalej...