Szef Sztabu Generalnego Izraela przebywał w Polsce

Szef Sztabu Generalnego Izraelskich Sił Obronnych, gen. broni Aviv Kohavi, przez kilka dni przebywał z wizytą w naszym kraju. Najważniejszy izraelski wojskowy został zaproszony do Polski przez gen. Romualda Andrzejczaka, szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Obie strony nie ujawniły jednak szczegółów dotyczących prowadzonych przez siebie rozmów. Portal Defence24.pl przypomina, że w ubiegłym tygodniu z wizytą w Izraelu przebywał Andrzejczak. Polski wojskowy spotkał się wówczas z izraelskim prezydentem Jicchakiem Herzogiem i ministrem obrony Benym Gancem. Ponadto Andrzejczak uczestniczył w organizowanym przez...
Więcej

Zełenski zszokowany brakiem dostaw z Izraela

Ukraiński prezydent Wołodymyr Zełenski powiedział, że jest zszokowany brakiem dostaw sprzętu wojskowego ze strony Izraela. Siły Zbrojne Ukrainy liczyły bowiem na pomoc w postaci systemów antyrakietowych, czyli osławionej "Żelaznej Kopuły" chroniącej Izrael przed ostrzałem z terytoriów Autonomii Palestyńskiej. W rozmowie z francuską telewizją TV5 Monde, Zełenski narzekał na postawę państwa syjonistycznego. Stwierdził między innymi, że jest zszokowany i "nie rozumie, co stało się z Izraelem", który ostatecznie odmówił dostarczenia Ukrainie swoich systemów antyrakietowych. - Izrael niczego nam nie zapewnił. Nic....
Więcej

W Iranie odbyły się prorządowe demonstracje

Od poniedziałku w Iranie trwają protesty opozycji i tamtejszych feministek. W kontrze do nich w całym kraju zorganizowano manifestacje wsparcia dla tamtejszych władz. Krytycy ostatnich antyrządowych wystąpień uważają, że są one inspirowane przez zagranicę oraz godzą w dotychczasowe osiągnięcia rewolucji z 1979 roku. Sobota była szóstym dniem zamieszek odbywających się w miastach całego Iranu. Pretekstem do ich wywołania okazała się być śmierć 22-letniej Mahsa Amini, która według przeciwników władz w Teheranie miała być następstwem interwencji ze strony irańskiej policji. Kobieta...
Więcej
Posty otagowane "media"

Ameryka wezwała Turcję do poszanowania wolności prasy

Ameryka wezwała Turcję do poszanowania wolności prasy

Stany Zjednoczone po raz kolejny wezwały Turcję do poszanowania wolności słowa i ochrony wolności prasy. To reakcja na ostrzeżenie ze strony tureckiego urzędu regulującego działanie mediów. Zagroził on trzem zagranicznym stacjom zablokowanie prawa do działalności, o ile nie otrzymają one odpowiedniej licencji.

Najwyższa Rada Radia i Telewizji (RTÜK) zakomunikowała zagranicznym agencjom informacyjnym, że dalsze publikowanie przez nich treści będzie uzależnione od spełnienia wymogów licencyjnych. W przeciwnym razie dostęp do nich w Turcji będzie zablokowany. İlhan Taşçı, członek RTÜK, dał im (...) Czytaj dalej...

Deutsche Welle zwalnia za "antysemityzm"

Deutsche Welle zwalnia za „antysemityzm”

Deutsche Welle, niemiecki nadawca publiczny nakierowany na zagranicznego odbiorcę, poinformował o zwolnieniu pięciu dziennikarzy tworzących jego arabskojęzyczną redakcję. Każdy z nich został oskarżony o „antysemityzm”, bo w mediach społecznościowych mieli oni zamieszczać głównie wpisy krytycznie odnoszące się do Izraela.

Dyrektor stacji, Peter Limbourg, co prawda ogłosił zwolnienie pięciu pracowników arabskiej redakcji swojego medium, lecz nie zdecydował się ujawniać żadnych szczegółów. Wiadomo jedynie, że dziennikarze i niezależni współpracownicy nadawcy zostali zawieszeni w swoich obowiązkach już w grudniu ubiegłego roku. Miesiąc wcześniej (...) Czytaj dalej...

Prezydent Ukrainy nie wpuścił polskich dziennikarzy

Prezydent Ukrainy nie wpuścił polskich dziennikarzy

Na konferencji prasowej ukraińskiego prezydenta Wołodymyra Zełenskiego nie mogli pojawić się dziennikarze z Polski, choć wszedł na nią chociażby przedstawiciel australijskich mediów. Zaledwie tydzień temu Zełenski spotkał się z polskim prezydentem Andrzejem Dudą, zapewniając o istnieniu strategicznego polsko-ukraińskiego partnerstwa.

Tomasz Dawid Jędruchów z TVP poinformował na Twitterze, że ukraińska głowa państwa po raz kolejny w ostatnich dniach zorganizowała konferencję dla zagranicznych mediów. Znowu nie zostali na nią jednak wpuszczeni przedstawiciele polskich mediów. Jędruchów zwrócił uwagę na fakt zaproszenia na konferencję (...) Czytaj dalej...

Wezwania do niszczenia ogrodzenia granicznego bez konsekwencji

Wezwania do niszczenia ogrodzenia granicznego bez konsekwencji

Lewicowo-liberalni aktywiści od wielu miesięcy próbują torpedować działania mające na celu powstrzymanie napływu nielegalnych imigrantów. Na łamach „Gazety Wyborczej” ukazywały się nawet teksty otwarcie wzywające do niszczenia ogrodzenia na polsko-białoruskiej granicy. Decyzją prokuratury nikt nie poniesie jednak żadnych konsekwencji.

Pod koniec sierpnia na łamach największego lewicowo-liberalnego dziennika ukazał się tekst Bartosza Kramka. Szef fundacji „Otwarty Dialog” wprost nawoływał w nim do „obalenia zasieków na granicy” oraz do „zaprotestowania w duchu obywatelskiego nieposłuszeństwa”. Później na łamach dziennika znieważał on funkcjonariuszy Straży (...) Czytaj dalej...

Media doszukały się "antysemityzmu" w "Harrym Potterze"

Media doszukały się „antysemityzmu” w „Harrym Potterze”

Amerykański dziennikarz Jon Stewart zarzucił brytyjskiej pisarce J. K. Rowling „antysemityzm” w jej popularnej serii książek „Harry Potter”. Chodzi mianowicie o sposób przedstawienia goblinów, czyli postaci występujących w powieści. Zdaniem Stewarta są one łudząco podobne do ilustracji znajdujących się w „Protokołach mędrców Syjonu”.

Gospodarz programu „The Problem with Jon Stewart” w grudniu ubiegłego roku nagrał podcast poświęcony między innymi bestsellerowej serii publikacji dla młodzieży. Jednak dopiero teraz sprawą jego uwag na temat postaci przedstawionych w „Harrym Potterze” zajęły się zachodnie (...) Czytaj dalej...

Dziennikarka radzi przepracowanym oglądać coachów na YoTubie

Dziennikarka radzi przepracowanym oglądać coachów na YoTubie

Od poniedziałku w mediach społecznościowych trwa dyskusja dotycząca sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Spora część użytkowników i niektórzy dziennikarze zwracają uwagę na oferowane przez niego beznadziejne pensje i warunki pracy. Dziennikarka Eliza Michalik radzi tymczasem przepracowanym ludziom, aby pooglądali filmy z coachami na YouTubie.

Tak zwana „inba” zaczęła się w poniedziałek rano za sprawą wpisu Anny Marii Żukowskiej. Posłanka Nowej Lewicy w swoim wpisie na Twitterze skrytykowała działalność polskich mikroprzedsiębiorstw, zwracając uwagę na większą wydolność dużych firm. Jej (...) Czytaj dalej...

Lewicowa gazeta zablokowała plebiscyt z powodu autorki "Harry'ego Pottera"

Lewicowa gazeta zablokowała plebiscyt z powodu autorki „Harry’ego Pottera”

Lewicowy dziennik „The Guardian” nie chciał być gorszy od swojej konkurencji z tygodnika „Time”, dlatego zorganizował swój plebiscyt na człowieka mijającego roku. Został on jednak usunięty, gdy w głosowaniu zaczęła prowadzić J. K. Rowling, autorka serii „Harry Potter”, napiętnowana przez środowiska LGBT za rzekomą „transofobię”.

Tygodnik „Time” rokrocznie przyznaje tytuł „człowieka roku”. W tym roku tytuł ten przyznano Elonowi Muskowi, amerykańskiemu miliarderowi i właścicielowi koncernu Tesla, uznając go za „klauna, geniusza, wizjonera, przemysłowca, showmana”. Lewicowa konkurencja zdecydowała się z tego (...) Czytaj dalej...

Modelowa polska republika bananowa

Modelowa polska republika bananowa

Zawetowanie nowelizacji ustawy medialnej przez prezydenta Andrzeja Dudę może dziwić jedynie naiwniaków. Było wiadomo, że rządzący chwilę (zapewne bez żadnych efektów) się potargują, a ostatecznie wszystko zostanie po staremu. Taka jest właśnie rola republiki bananowej, uzależnionej swoją bezalternatywną i zwyczajnie naiwną polityką od Stanów Zjednoczonych.

Warto zatrzymać się na dłużej przy samym oświadczeniu Dudy na temat zawetowania nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Prezydent stwierdził w nim mianowicie, że „umów należy dotrzymywać”, a Polska ma podpisany z Ameryką traktat o (...) Czytaj dalej...

BBC trzecią najbardziej "antysemicką" organizacja na świecie

BBC trzecią najbardziej „antysemicką” organizacja na świecie

Centrum Szymona Wiesenthala opublikowało swoją doroczną listę najbardziej „antysemickich” organizacji na świecie. Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się brytyjski nadawca publiczny BBC. Żydowska organizacja twierdzi, że stacja w ciągu ostatniego roku była rzekomo winna kilku przypadkom „antysemickich” wystąpień.

Twórcy rankingu przekonują o wielomiesięcznych konsultacjach i dyskusjach, które za każdym razem poprzedzają publikację rankingu organizacji najbardziej niechętnych społeczności żydowskiej. Niemal tradycyjnie na szczycie zestawienia znajdują się więc niechętne istnieniu państwa syjonistycznego Islamska Republika Iranu oraz palestyński ruch oporu Hamas.

W (...) Czytaj dalej...

Duda zawetował nowelizację ustawy medialnej

Duda zawetował nowelizację ustawy medialnej

Prezydent Andrzej Duda ogłosił swoje weto wobec nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Kilka godzin wcześniej na portalu Interia.pl pojawił się wywiad z wicepremierem i prezesem Prawa i Sprawiedliwości, Jarosławem Kaczyńskim. W rozmowie stwierdził on, że TVN pozostanie stacją opozycyjną, a celem rządzących nie jest jej zamknięcie.

Przyjęta półtora tygodnia temu nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji wzbudziła spore kontrowersje, głównie za oceanem. Departament Stanu USA, Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie i amerykańscy senatorowie wyrażali zaniepokojenie zmianami, uderzającymi w należącą (...) Czytaj dalej...

Pod rządami Talibanu zamknięto połowę mediów

Pod rządami Talibanu zamknięto połowę mediów

Badanie przeprowadzone przez afgańską organizację dziennikarzy i „Reporterów Bez Granic” wskazuje na powolny upadek mediów w Afganistanie. Od czasu ponownego przejęcia rządów w kraju przez Taliban z rynku zniknęła prawie połowa z nich, a pozostałe muszą mierzyć się z poważnym kryzysem ekonomicznym.

Wspomniane instytucje przeprowadziły badania i sondaż wśród przedstawicieli afgańskich mediów. Z przeprowadzonych analiz wynika, że od sierpnia, gdy talibowie zdobyli Kabul i ponownie wrócili do władzy w Afganistanie, z tamtejszego rynku zniknęło blisko 43 proc. wszystkich stacji telewizyjnych, (...) Czytaj dalej...

Nowoprawicowy magazyn uznany za "ekstremistyczny"

Nowoprawicowy magazyn uznany za „ekstremistyczny”

Związany z nurtem niemieckiej Nowej Prawicy magazyn „Compact” został uznany przez Federalny Urząd Ochrony Konstytucji za „ekstremistyczny”. Pismu zarzuca się głównie krytykę obowiązkowych szczepień, publikowanie treści niechętnych islamowi oraz pogardę dla obecnej klasy politycznej i reprezentujących ją partii.

Dotychczas „Compact” znajdował się na liście „podejrzanych” inicjatyw, natomiast teraz Federalny Urząd Ochrony Konstytucji ocenił magazyn jako „ekstremistyczny”. Na jego łamach mają bowiem znajdować się między innymi treści „etniczno-nacjonalistyczne i antymniejszościowe”, a także zawierające „antysemickie teorie spiskowe i motywy antyislamskie”.

Niemieckim służbom (...) Czytaj dalej...