„Kiedy opadły maski. Bestseller o korzeniach Unii Europejskiej” – Philippe de Villiers

Książka francuskiego polityka Philippe'a de Villiers'a została wydana przed poprzednimi wyborami do Parlamentu Europejskiego, ale nie zyskała na popularności. Zapewne...
Read More

Pierwszy niemiecki więzień przechodzi operację zmiany płci

Służba więzienna niemieckiego landu Nadrenii Północnej - Westfalii poinformowała, że jej pierwszy więzień zgodnie ze swoim życzeniem przechodzi właśnie operację...
Read More

Kongres USA chce ścigać Trybunał w Hadze za nakaz aresztowania Netanjahu

Izba Reprezentantów Stanów Zjednoczonych przegłosowała projekt ustawy umożliwiający ściganie sędziów i pracowników Międzynarodowego Trybunału Karnego,W ubiegłym miesiącu jego główny prokurator...
Read More

Polscy mundurowi ranni na granicy

Na granicy z Białorusią wciąż jest niespokojnie. Nie słabną ataki migrantów koczujących pod polską granicą na żołnierzy Wojska Polskiego i...
Read More

Jest wniosek o aresztowanie Benjamina Netanjahu

Prokurator Międzynarodowego Trybunału Karnego złożył wniosek o aresztowanie przedstawicieli władz Izraela oraz dwóch liderów palestyńskiego Hamasu. Syjonistyczny premier Benjamin Netanjahu...
Read More

Prezydent i minister spraw zagranicznych Iranu zginęli w katastrofie

Prezydent Iranu Ebrahim Raisi i minister spraw zagranicznych tego kraju, Hosejn Amir Abdollahijan, zginęli w katastrofie śmigłowca w prowincji Azerbejdżan...
Read More

Nowa ustawa ułatwi imigrantom przyjazd do Polski

Rząd Donalda Tuska pracuje nad nową wersją ustawy o dostępie cudzoziemców do rynku pracy, mającej pozwolić na jeszcze łatwiejsze ściąganie...
Read More

Ukraińcy dzięki rządowemu kredytowi zakupili więcej mieszkań w Polsce

Ukraińcy korzystający z programu "Bezpieczny Kredyt 2 Procent" mogli kupować mieszkania w naszym kraju, nawet jeśli posiadali własne lokale w...
Read More

Izrael przed swoim atakiem wypędza mieszkańców Rafah

Syjonistyczna armia wezwała palestyńskich mieszkańców miasta Rafah do jego opuszczenia, choć znajduje się w nim blisko milion uchodźców z innych...
Read More

Izraelska policja zakłóciła liturgię w Bazylice Grobu Świętego

Izraelska policja zakłóciła liturgię Świętego Ognia rozpoczynającą obchody prawosławnej Wielkanocy w Bazylice Grobu Świętego we Wschodniej Jerozolimie. Służby wdarły się...
Read More
Posty otagowane "agora"

"Gazeta Wyborcza" rozlicza... swojego właściciela

„Gazeta Wyborcza” rozlicza… swojego właściciela

Konflikt pomiędzy dziennikarzami „Gazety Wyborczej” a jej właścicielami przybiera na sile z każdym dniem. Teraz dziennikarz Wojciech Czuchnowski postanowił przeprowadzić śledztwo dotyczące nieudanych inwestycji Agory S.A. Raport przekazany zarządowi spółki wskazuje na doprowadzenie przez niego do strat sięgających 260 milionów złotych.

Przypomnijmy, że spór między gazetą i jej wydawcą trwa od prawie pół roku. Dotyczy on głównie połączenia ze sobą papierowego wydania dziennika oraz strony internetowej Gazeta.pl. W ubiegłym tygodniu redaktor naczelny „GW” Adam Michnik i jego zastępca Jarosław Kurski (...) Czytaj dalej...

"Gazeta Wyborcza" otwarcie atakuje swojego wydawcę

„Gazeta Wyborcza” otwarcie atakuje swojego wydawcę

Nie widać końca sporu dziennikarzy „Gazety Wyborczej” z kierownictwem wydającej ją spółki Agora. Dzisiaj na łamach dziennika ukazał się tekst jego szefów, Adama Michnika i Jarosława Kurskiego, krytykujący działania firmy. Autorzy zapewniają w nim, że będą kontynuować walkę o niezależność tytułu ukazującego się od 1989 roku.

Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” i jego zastępca opublikowali swój artykuł na drugiej stronie dzisiejszego wydania dziennika. Podkreślają w nim, że jak dotąd nie chcieli publicznie rozprawiać na temat wewnętrznych problemów pisma. Teraz postanowili się (...) Czytaj dalej...

Pracownicy Agory domagają się lepszych warunków

Pracownicy Agory domagają się lepszych warunków

Związki zawodowe działające u wydawcy „Gazety Wyborczej” wciąż walczą o lepsze warunki dla pracowników. Obecnie domagają się między innymi dopłat do prądu i internetu, czyli udogodnień dla osób pracujących zdalnie, a także przestrzegania ośmiogodzinnego dnia pracy.

W ubiegłym roku było głośno o powstaniu drugiego związku zawodowego w Agorze oraz o próbach zwolnienia szefa tamtejszej komórki NSZZ „Solidarność”. Dziennikarz Wojciech Orliński był oskarżany przez władze wspomnianej spółki o działanie na jej szkodę. Ostatecznie w jego obronie stanęła część przedstawicieli środowiska lewicowo-liberalnego, (...) Czytaj dalej...

TOK FM przeprasza za "niewłaściwy" dobór rozmówców

TOK FM przeprasza za „niewłaściwy” dobór rozmówców

Należące do Agory Radio TOK FM musiało pokajać się przed swoimi odbiorcami, bo ich zdaniem w poniedziałek do porannego pasma programowego zaproszono nieodpowiednich gości. Do skomentowania protestów feministek zaproszono bowiem zbyt dużą liczbę mężczyzn, stąd we wtorkowy poranek w rozgłośni było już jedynie miejsce dla kobiet.

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji zmobilizował środowiska lewicowo-liberalne. Oczywiście sprawa jest szeroko komentowana przez media o tym profilu ideologicznym, a jednym z nich jest Radio TOK FM. W poniedziałkowym porannym paśmie do rozmów (...) Czytaj dalej...

"Wyborcza" z zachodnimi grantami na procesy z rządem

„Wyborcza” z zachodnimi grantami na procesy z rządem

Wydawca „Gazety Wyborczej” otrzymał dofinansowanie w wysokości 15 tysięcy euro, aby w ten sposób mieć fundusze na pozwy składane wobec polskiego państwa. Pieniądze przekazało Europejskie Centrum Wolności Prasy i Mediów finansowane ze środków Komisji Europejskiej, niemieckiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy fundacji należącej do George’a Sorosa.

W kwietniu bieżącego roku uruchomiony został mechanizm nazwany „Media Freedom Rapid Response” i to właśnie w jego ramach Agora S.A. otrzymała grant w wysokości 15 tys. euro. Wspomniana organizacja twierdzi, że w ten sposób chroni (...) Czytaj dalej...

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

U wydawcy „Gazety Wyborczej” pojawił się drugi związek zawodowy. Jego członkowie zamierzają walczyć przede wszystkim o lepsze warunki pracy, takie jak powszechne wprowadzenie umów o pracę czy praw autorskich do tekstów. Jednocześnie krytykują ostatnie posunięcia Agory S.A., która zdecydowała się obciąć wynagrodzenia dziennikarzom choć wymaga od nich więcej pracy niż przed pandemią koronawirusa.

Komisja Zakładowa Ogólnopolskiego Związku Zawodowego „Inicjatywa Pracownicza” przy spółce Agora S.A. powstała pod koniec ubiegłego miesiąca. W skład nowej struktury weszło kilkunastu pracowników , którzy zdecydowali się (...) Czytaj dalej...

Reporterka "Wyborczej" krytykuje owoce transformacji

Reporterka „Wyborczej” krytykuje owoce transformacji

Reporterka współpracująca z redakcją dodatku do „Gazety Wyborczej” narzeka na owoce tak zwanej transformacji gospodarczej, zachwalanej przez ostatnie ćwierćwiecze w mediach należących do koncernu, dla którego przyszło jej pracować. Ewa Kaleta nie wie więc najwyraźniej, że skoro coś jej się nie podoba to zawsze może założyć własną firmę, a zamiast tego woli pasożytować na krwawicy swojego pracodawcy i narzeka na niskie stawki za teksty oraz niejasne zasady ich ustalania.

Dziennikarka na co dzień jest freelancerem, ale współpracuje przede wszystkim z (...) Czytaj dalej...

Dziennikarze spierają się o premie dla zarządu wydawcy "Wyborczej"

Dziennikarze spierają się o premie dla zarządu wydawcy „Wyborczej”

Środowisko dziennikarskie podzieliło się po ostatnich doniesieniach na temat wydawcy „Gazety Wyborczej”. Zarząd Agory przyznał sobie bowiem wysokie premie i podwyżki, podczas gdy równocześnie prowadzi program masowych zwolnień. Publicysta ekonomiczny Rafał Woś uważa, że tym samym koledzy Adama Michnika zaprzeczają własnemu obrazowi jako nośnika zachodnich i humanistycznych wartości. Dziennikarz mediów Agory Wojciech Maziarski uznaje natomiast podobne działania za esencję wolności ekonomicznej i element „wymarzonego Zachodu”.

Ostatnie doniesienia nie są korzystne dla „Gazety Wyborczej”, ponieważ w niektóre dni jej średnia sprzedaż (...) Czytaj dalej...

Sprzedaż "Gazety Wyborczej" ciągle spada

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” ciągle spada

gp1

W dalszym ciągu możemy zaobserwować spadek sprzedaży flagowego produktu koncernu z Czerskiej, czyli „Gazety Wyborczej”. Według danych statystycznych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechniane płatne „GW” wyniosło w styczniu bieżącego roku 236 118 sztuk i jest niższe o 8,6% w stosunku do danych z grudnia i o 16,7% niższe niż w analogicznym miesiącu w roku 2012.

Również dane dotyczące wyników finansowych Agory nie są na pewno pozytywne dla jej akcjonariuszy i sympatyków. Strata operacyjna w czwartym kwartale 2012 roku wyniosła 3,1 (...) Czytaj dalej...