Polska poparła nową definicję „antysemityzmu”

Izraelskie media zauważyły pojawienie się nowej zakładki na stronach polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Znajduje się w niej oświadczenie w sprawie nowej, rozszerzonej definicji "antysemityzmu", przyjętej niedawno przez Międzynarodowy Sojusz na rzecz Pamięci o Holokauście. W połowie października w szwedzkim Malmö odbyło się Międzynarodowe Forum Pamięci o Holokauście i Zwalczaniu Antysemityzmu. Niedługo po niej na stronie internetowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego miało pojawić się oświadczenie, które jednoznacznie wskazuje na zaakceptowanie przez polskie władze nowej definicji "antysemityzmu". Została ona...
Więcej

Celebrytka domaga się Ukraińców na wysokich stanowiskach

Weronika Marczuk zasłynęła głównie dzięki swojemu niegdysiejszemu małżeństwu z aktorem Cezarym Pazurą. Niedawno wydała natomiast książkę na temat swojej prawdziwej ojczyzny, czyli Ukrainy. W poświęconym jej wywiadzie wzywa teraz do dopuszczenia ukraińskich imigrantów na wysokie stanowiska, w tym również do polskiej polityki. Marczuk była małżonką Pazury w latach 1995-2007, zaś później zajmowała się głównie produkcją filmową i działalnością biznesową. Do Polski przybyła natomiast w 1991 roku jako urodzona w Kijowie Ołena Marczuk, nie znając nawet języka polskiego. Obywatelstwo naszego kraju...
Więcej

Soros inwestuje w „Rzeczpospolitą”

Fundusz związany z amerykańsko-żydowskim finansistą Georgem Sorosem zainwestował w polską prasę. Zakupił on mianowicie 40 procent udziałów w Gremi Media, czyli w spółkę wydającą między innymi dziennik "Rzeczpospolita". Wcześniej Media Development Investment Fund przejął jedną dziesiątą akcji właściciela "Gazety Wyborczej". Spółka giełdowa KCI poinformowała o niewiążącym porozumieniu zawartym z holenderską spółką Pluralis. Przewiduje ono wykupienie przez nią akcji stanowiących blisko 40 proc. kapitału zakładowego i 37,6 proc. głosów na walnym zgromadzeniu firmy Gremi Media. Jednocześnie możliwość sprzedaży wspomnianych akcji nie...
Więcej
Posty otagowane "propaganda"

W Mińsku odbyła się antypolska manifestacja

W Mińsku odbyła się antypolska manifestacja

Grupa kilkudziesięciu osób zebrała się pod budynkiem Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Mińsku. Manifestacja zwołana przez białoruskie władze odbyła się pod jednoznacznie antypolskimi hasłami. Jej uczestnicy używali zestawu haseł znanych z pikiet lewicowo-liberalnej opozycji w Polsce, czyli oskarżali nasz kraj między innymi o ludobójstwo na granicy.

Białoruskie media rządowe zamieszczają nawet po kilka artykułów i materiałów filmowych dziennie, starając się wykorzystać propagandowo sytuację na granicy z naszym krajem. Pokazują zwłaszcza nieliczne dzieci i kobiety znajdujące się w tłumie paru tysięcy młodych (...) Czytaj dalej...

Kampania ma "oswoić" Polaków z podwyżkami cen prądu

Kampania ma „oswoić” Polaków z podwyżkami cen prądu

Drożejące prawa do emisji dwutlenku węgla doprowadziły do stałego wzrostu cen energii. Reprezentujący interesy sektora energetycznego Polski Komitet Energii Elektrycznej z tej okazji nie zamierza podejmować działań mających na celu ich obniżkę. Zamiast tego zamówił on kampanię społeczną mającą „oswoić” Polaków z coraz większymi wydatkami na rachunki za prąd.

Dziennik „Rzeczpospolita” rozmawiał o tej sprawie z Maciejem Kością, dyrektorem do spraw komunikacji w Polskim Komitecie Energii Elektrycznej. Przyznał on, że organizacja zrzeszająca zwłaszcza państwowe koncerny energetyczne zamówiła specjalną kampanię edukacyjną. (...) Czytaj dalej...

TVP ruszy z programem hołubiącym Amerykę

TVP ruszy z programem hołubiącym Amerykę

Telewizja Polska zapowiedziała emisję swojego nowego programu „Ameryka da się lubić”, wzorującego się na formacie znanym z show „Europa da się lubić”. Audycja emitowana w pierwszym dziesięcioleciu bieżącego wieku miała propagandowy charakter zachwalający Unię Europejską, tymczasem nowa produkcja TVP będzie oczywiście poświęcona Stanom Zjednoczonym.

Pierwsze informacje na temat nowego programu TVP pojawiły się już w połowie marca, natomiast teraz wiadomo już, że będzie on emitowany na antenie telewizyjnej Dwójki już od 6 czerwca. Będzie on gościć na ekranach telewidzów w (...) Czytaj dalej...

Przeprowadzają staruszki i głaszczą kotki. Policja ociepla wizerunek

Przeprowadzają staruszki i głaszczą kotki. Policja ociepla wizerunek

Ostatnie tygodnie nie są szczególnie szczęśliwe dla smutnych Pań i Panów w niebieskich mundurach. Brutalność wobec demonstrantów, rozpędzanie zgromadzenia upamiętniającego zamordowaną nastolatkę czy żenujące interwencje uzasadniane pandemią koronawirusa nie wpływają najlepiej na wizerunek policji. Z tego powodu zajęła się ona jego ocieplaniem za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Od prawie dwóch tygodni w Warszawie odbywa się „Strajk przedsiębiorców” organizowany między innymi przez politycznego kabareciarza Pawła Jana Tanajno, w którym bierze udział także wiele mocno podejrzanych osób. Nie zmienia to jednak faktu, że (...) Czytaj dalej...

Brytyjczycy organizowali propagandę syryjskiej opozycji?

Brytyjczycy organizowali propagandę syryjskiej opozycji?

Portal „Middle East Eye” twierdzi, że począwszy od 2012 roku Wielka Brytania organizowała w Syrii sieć „dziennikarzy obywatelskich”, rekrutując do niej często nieświadome osoby. W ten sposób Brytyjczycy chcieli wpływać na postrzeganie syryjskiej wojny domowej, aby promować swoje interesy w Syrii i na całym Bliskim Wschodzie. Całą operację miał z kolei nadzorować brytyjski resort obrony.

„Middle East Eye” to jeden z najpopularniejszych portali analitycznych zajmujących się sytuacją w regionie Bliskiego Wschodu. Co ciekawe, jego siedziba znajduje się w Londynie, a (...) Czytaj dalej...

Były szef rosyjskich Żydów chwali mord w Katyniu

Były szef rosyjskich Żydów chwali mord w Katyniu

Przedwczoraj w pierwszym kanale rosyjskiej telewizji państwowej wyemitowano program publicystyczny, w którym dyskutowano między innymi na temat II wojny światowej. Były szef Rosyjskiego Kongresu Żydów, Jewgienij Satanowski, pochwalił w jego trakcie politykę Józefa Stalina i dokonane z jego rozkazu zamordowanie polskich oficerów w Katyniu.

Rosyjsko-żydowski politolog przypomniał, że Stalin był dowódcą radzieckich sił zbrojnych zarówno w czasie Katynia, jak i Powstania Warszawskiego. Zdaniem Satanowskiego w obu przypadkach komunistyczny dyktator „miał rację”, dlatego „powinien był zrobić i pierwsze, i drugie”, czyli (...) Czytaj dalej...

Rosja oskarża Polskę o mordowanie Żydów i Ukraińców

Rosja oskarża Polskę o mordowanie Żydów i Ukraińców

Siedemdziesiąta piąta rocznica wkroczenia Armii Czerwonej do Warszawy stała się doskonałym pretekstem dla Rosji, aby ponownie zaatakować nasz kraj. Tym razem rosyjski resort obrony narodowej odtajnił dokumenty związane z tym wydarzeniem, z których ma wynikać, że Polskie Państwo Podziemne zabijało Żydów i Ukraińców.

Od kilku tygodni rosyjskie władze prowadzą ofensywę propagandową, a sygnał do ataku dał prezydent Władimir Putin. To właśnie on pod koniec ubiegłego roku zaczął forsować tezy, które polegają głównie na przypisaniu Polsce udziału w Holokauście. Od tego (...) Czytaj dalej...

Reuters opłacany za sianie propagandy

Reuters opłacany za sianie propagandy

Z niedawno odtajnionych dokumentów można dowiedzieć się o propagandowej stronie działalności Reutersa, czyli jednej z czołowych agencji prasowych na świecie. Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku miała ona otrzymywać pieniądze od rządu Wielkiej Brytanii, aby kształtować opinię publiczną zgodnie z interesami tego państwa na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej.

Całą sprawę opisała zresztą sama agencja, powołując się przy tym na materiały przeanalizowane przez BBC. Wynika z nich jednoznacznie, że w 1969 roku zawarta została tajna umowa dotycząca (...) Czytaj dalej...

Mazurek atakowany za krytykę "Wiadomości"

Mazurek atakowany za krytykę „Wiadomości”

Dziennikarz Robert Mazurek opublikował w weekend list otwarty do prezenterki Telewizji Polskiej, Danuty Holeckiej, w którym ostro krytykował propagandę sukcesu wylewającą się codziennie z programu informacyjnego „Wiadomości”. Choć jednoznacznie utożsamia się on ze środowiskiem prawicy, jego publikacja doczekała się zmasowanego ataku ze strony mediów wspierających obecną władzę.

Mazurek w „Liście otwartym do Danuty Holeckiej” nie przebierał w słowach, stąd porównał obecną propagandę TVP do standardów znanych z czasów wprowadzonego w grudniu 1981 r. Stanu Wojennego. Jego zdaniem obecni prezenterzy nie (...) Czytaj dalej...

Szwecja: Fałszowanie historii w celu promocji multikulti

Szwecja: Fałszowanie historii w celu promocji multikulti

Burzę w szwedzkich mediach społecznościowych wywołała reklama zapowiadająca wyemitowanie przez państwową telewizję SVT serialu „dokumentalnego” zatytułowanego „Pierwsi Szwedzi”, który opowiadać ma o ciemnoskórych Skandynawach. Serial, który wyemitowany ma zostać w środę 20 lutego wzbudził niedowierzanie i gniew internautów, którzy oskarżają szwedzkie media o fałszowanie historii na modłę politycznej poprawności i propagandę mającą na celu wymuszenie na Szwedach większej akceptacji dla multikulturalizmu.

Twórcy filmu przekonują, że dzięki badaniom DNA naukowcy doszli do wniosku, że pierwsi ludzie zamieszkujący dzisiejszą Szwecję po epoce (...) Czytaj dalej...

Niemcy fałszują statystyki bezrobocia?

Niemcy fałszują statystyki bezrobocia?

Wczoraj media poinformowały o odnotowaniu po raz kolejny rekordowo niskiej stopy bezrobocia w Niemczech, która miała wynieść w grudniu około 5,5 procenta. Nie wszyscy jednak wierzą w niemiecką propagandę sukcesu, a niemiecki ekonomista Heinz-Josef Bontrup mówi wprost o statystykach ogłupiających ludzi, ponieważ tak niski odsetek osób pozostających bez pracy nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością, zaś jest on efektem zmiany definicji bezrobocia przez polityków.

W grudniu ubiegłego roku stopa bezrobocia w Niemczech miała wynosić zaledwie 5,5 proc., co jest najlepszym (...) Czytaj dalej...

Norwegia: Nauka obywatelskiej świadomości czy tresura we "właściwych" poglądach?

Norwegia: Nauka obywatelskiej świadomości czy tresura we „właściwych” poglądach?

refno

Władze Norwegii podjęły niekonwencjonalne działania w celu nauczania młodzieży o sytuacji „uchodźców”, którzy tłumnie przybywają także do ich kraju. Odgrywają oni rolę „uchodźców” w ciągu 24 godzin. Program, według lokalnych mediów ma być czymś w rodzaju „świeckiej, obywatelskiej inicjacji” nauczającej nastolatków odpowiedzialności za potrzebujących. Media głównego nurtu piszą o programie w samych superlatywach, porównują go nawet do świeckiego odpowiednika chrześcijańskiej tradycji sakramentów, które przyjmują w pewnym wieku wierni. Według krytyków jednak, wygląda to na tresurę w poczuciu konieczności pomocy każdemu (...) Czytaj dalej...