Szkocja atakuje brytyjski rząd, ale sama nie przyjmuje imigrantów

Władze Szkocji otwarcie krytykują rząd Wielkiej Brytanii za jego podejście do imigrantów. Londyn ma bowiem niewystarczająco pomagać osobom, które chcą ubiegać się o azyl. Tymczasem okazuje się, że tylko jedna gmina zarządzana przez Szkocką Partię Narodową uczestniczyła w programie relokacji "uchodźców". Kryzys migracyjny trwa nie tylko na granicy polsko-białoruskiej. Wczoraj poinformowano o zatonięciu w kanale La Manche 31 imigrantów próbujących przedostać się z Francji do Wielkiej Brytanii. Francuski prezydent Emmanuel Macron między innymi z tego powodu domaga się zwołania spotkania...
Więcej

Polska poparła nową definicję „antysemityzmu”

Izraelskie media zauważyły pojawienie się nowej zakładki na stronach polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Znajduje się w niej oświadczenie w sprawie nowej, rozszerzonej definicji "antysemityzmu", przyjętej niedawno przez Międzynarodowy Sojusz na rzecz Pamięci o Holokauście. W połowie października w szwedzkim Malmö odbyło się Międzynarodowe Forum Pamięci o Holokauście i Zwalczaniu Antysemityzmu. Niedługo po niej na stronie internetowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego miało pojawić się oświadczenie, które jednoznacznie wskazuje na zaakceptowanie przez polskie władze nowej definicji "antysemityzmu". Została ona...
Więcej

Celebrytka domaga się Ukraińców na wysokich stanowiskach

Weronika Marczuk zasłynęła głównie dzięki swojemu niegdysiejszemu małżeństwu z aktorem Cezarym Pazurą. Niedawno wydała natomiast książkę na temat swojej prawdziwej ojczyzny, czyli Ukrainy. W poświęconym jej wywiadzie wzywa teraz do dopuszczenia ukraińskich imigrantów na wysokie stanowiska, w tym również do polskiej polityki. Marczuk była małżonką Pazury w latach 1995-2007, zaś później zajmowała się głównie produkcją filmową i działalnością biznesową. Do Polski przybyła natomiast w 1991 roku jako urodzona w Kijowie Ołena Marczuk, nie znając nawet języka polskiego. Obywatelstwo naszego kraju...
Więcej
Posty otagowane "media"

Soros inwestuje w "Rzeczpospolitą"

Soros inwestuje w „Rzeczpospolitą”

Fundusz związany z amerykańsko-żydowskim finansistą Georgem Sorosem zainwestował w polską prasę. Zakupił on mianowicie 40 procent udziałów w Gremi Media, czyli w spółkę wydającą między innymi dziennik „Rzeczpospolita”. Wcześniej Media Development Investment Fund przejął jedną dziesiątą akcji właściciela „Gazety Wyborczej”.

Spółka giełdowa KCI poinformowała o niewiążącym porozumieniu zawartym z holenderską spółką Pluralis. Przewiduje ono wykupienie przez nią akcji stanowiących blisko 40 proc. kapitału zakładowego i 37,6 proc. głosów na walnym zgromadzeniu firmy Gremi Media. Jednocześnie możliwość sprzedaży wspomnianych akcji nie (...) Czytaj dalej...

BBC zwalnia komentatora za "rasizm" sprzed ponad dekady

BBC zwalnia komentatora za „rasizm” sprzed ponad dekady

Były gracz reprezentacji Anglii w krykieta, Michael Vaughan, nie jest już współpracownikiem BBC. Brytyjski publiczny nadawca postanowił zakończyć współpracę z komentatorem, bo przed dwunastoma laty miał on krytykować zbyt dużą liczbę azjatyckich graczy. Co ciekawe, jeden z rzekomo pokrzywdzonych nie jest w stanie przypomnieć sobie tego zdarzenia.

Vaughan jako zawodnik krykieta występował we wszystkich odmianach tego sportu. W latach 2003-2008 był nawet kapitanem reprezentacji Anglii w trzech z nich. Musiał jednak przedwcześnie zakończyć karierę w 2009 roku z powodu słabej (...) Czytaj dalej...

"Gazeta Wyborcza" otwarcie atakuje swojego wydawcę

„Gazeta Wyborcza” otwarcie atakuje swojego wydawcę

Nie widać końca sporu dziennikarzy „Gazety Wyborczej” z kierownictwem wydającej ją spółki Agora. Dzisiaj na łamach dziennika ukazał się tekst jego szefów, Adama Michnika i Jarosława Kurskiego, krytykujący działania firmy. Autorzy zapewniają w nim, że będą kontynuować walkę o niezależność tytułu ukazującego się od 1989 roku.

Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” i jego zastępca opublikowali swój artykuł na drugiej stronie dzisiejszego wydania dziennika. Podkreślają w nim, że jak dotąd nie chcieli publicznie rozprawiać na temat wewnętrznych problemów pisma. Teraz postanowili się (...) Czytaj dalej...

TVN twierdzi, że imigrant płynął rzeką sześć dni

TVN twierdzi, że imigrant płynął rzeką sześć dni

Na antenie telewizji TVN pojawił się reportaż przygotowany przez Katarzynę Lazzeri. Jego główną bohaterką jest mieszkanka Hajnówki pomagająca imigrantom na polsko-białoruskiej granicy. Jedna z przedstawionych przez nią historii okazała się wyjątkowo absurdalna, bo jeden z obcokrajowców miał… przez sześć dni pływać w lodowatej wodzie w rzece.

Katarzyna Wappa została przedstawiona jako mieszkanka Hajnówki zaangażowana w pomoc „uchodźcom”. Tymczasem jest ona znana jako aktywistka lokalnej mniejszości białoruskiej. Kilka miesięcy temu wystąpiła nawet w telewizyjnym spocie, w którym nawołuje do zaznaczania białoruskiej (...) Czytaj dalej...

Niemiecki dziennikarz pomagał imigrantom nielegalnie przekroczyć granicę

Niemiecki dziennikarz pomagał imigrantom nielegalnie przekroczyć granicę

Chorwacka policja zatrzymała niemieckiego reportera, pomagającego imigrantom nielegalnie przekroczyć granicę Chorwacji z Bośnią i Hercegowiną. Został on ukarany przez sąd jedynie grzywną, choć dopuścił się złamania między innymi ustawy o cudzoziemcach, ustawy o nadzorze granic państwowych oraz kodeksu granicznego strefy Schengen.

W piątek w gminie Cetingrad, znajdującej się w pobliżu granicy chorwacko-bośniackiej, zatrzymano łącznie osiem osób. Wśród nich miał znajdować się Niemiec podający się za reportera. Został on oskarżony przez służby o pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy, dlatego jego sprawą (...) Czytaj dalej...

Talibowie wprowadzili ograniczenia w telewizji

Talibowie wprowadzili ograniczenia w telewizji

Władze Islamskiego Emiratu Afganistanu przedstawiły nowe wytyczne dla tamtejszych mediów. Talibowie zakazali w nich między innymi pokazywania kobiet w serialach czy emisji zachodnich produkcji niezgodnych z islamskimi wartościami. Przedstawiciele organizacji dziennikarskich kwestionują zmiany, uznając je za niepraktyczne.

Swoje pierwsze zarządzenie przygotowało powołane przez Talibów ministerstwo promowania cnót i zapobiegania niemoralności. Zwraca się w nim do sieci telewizyjnych, aby przede wszystkim nie pokazywały one kobiet w produkowanych przez siebie serialach. Prezenterki telewizyjne mają natomiast obowiązkowo nakładać nakrycia głowy.

Nowe władze Afganistanu (...) Czytaj dalej...

Radio Wolna Europa rozpacza nad imigrantami atakującymi Polskę

Radio Wolna Europa rozpacza nad imigrantami atakującymi Polskę

Na anglojęzycznej stronie internetowej Radia Wolna Europa ukazał się tekst rozczulający się nad problemami imigrantów, którzy od kilku dni przy użyciu przemocy atakują granicę Polski z Białorusią. Można dowiedzieć się z niego również o udziale działaczy „organizacji pozarządowych” w przemycie oraz ukrywaniu osób nielegalnie przebywających na terytorium naszego kraju.

Rozgłośnia finansowana przez Kongres Stanów Zjednoczonych przygotowała reportaż dotyczący sytuacji w polskiej strefie przygranicznej. Przesłanie tekstu zdradza już sam tytuł: „Na granicy Polski z Białorusią trwa desperacka walka syryjskiego uchodźcy o (...) Czytaj dalej...

Nawet Onet zaczął dostrzegać sytuację na granicy

Nawet Onet zaczął dostrzegać sytuację na granicy

Kolejne informacje o prowokacjach na polsko-białoruskiej granicy przekazywane przez polskie służby są podważane przez lewicowych liberałów. Zarzucają oni rządzącym kłamstwa z powodu wprowadzenia stanu wyjątkowego i niewpuszczania dziennikarzy w rejon działań Wojska Polskiego oraz Straży Granicznej. Tymczasem rosnące zagrożenie ze strony Białorusi i imigrantów dostrzega już nawet portal Onet.pl.

Na łamach jednego z najpopularniejszych serwisów internetowych pojawił się artykuł „Ta granica to czeka prochu. Wystarczy iskra”. Jego autorka, Edyta Żemła, opisuje w nim sytuację na granicy, która relacjonowana jest przez (...) Czytaj dalej...

Facebook ograniczał zasięgi konserwatywnym mediom

Facebook ograniczał zasięgi konserwatywnym mediom

Facebook regularnie ogranicza zasięgi postów publikowanych już praktycznie przez wszystkie profile. Według amerykańskiego dziennika „The Wall Street Journal” proceder ten w przypadku konserwatywnych mediów trwał już od bardzo dawna. Wszystko za sprawą lewicowych poglądów sporej części pracowników najpopularniejszego portalu społecznościowego.

Prestiżowa gazeta w swoim dziennikarskim śledztwie dotarła do wewnętrznych dokumentów Facebooka. Wynika z nich, że po zwycięskiej kampanii Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w 2016 roku, wdrożone zostały dwa mechanizmy, których głównym celem było ograniczanie zasięgu postów udostępnianych przez konserwatystów.

(...) Czytaj dalej...
Niemieckie media mają być za mało "różnorodne"

Niemieckie media mają być za mało „różnorodne”

Dyrektor publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego Rundfunk Berlin-Brandenburg, Patricia Schlesinger, wezwała niemieckie media do większej „różnorodności”. Według niej na tamtejszym rynku nie chodzi już o wprowadzenie równości kobiet i mężczyzn, ale do prezentowanie większej ilości treści dotyczących wszelkiego rodzaju mniejszości.

Schlesinger uważa, że programy emitowane w niemieckich mediach „są nadal kształtowane przez poglądy większości i większościowe społeczeństwo”, tymczasem Niemiec „już na to nie stać”. Obecnie już blisko jedna czwarta obywateli tego kraju ma pochodzenie imigracyjne, a chociażby w Berlinie odsetek ten jest (...) Czytaj dalej...

"Wyborcza" wprost powiela białoruską propagandę

„Wyborcza” wprost powiela białoruską propagandę

„Gazeta Wyborcza” postanowiła nie zachowywać żadnych pozorów i wprost powiela propagandę z białoruskich mediów rządowych. Dzisiaj kolportuje więc informację o rzekomym pobyciu syryjskich „uchodźców” przez polską Straż Graniczną, uzasadniając swoją publikację stanem wyjątkowym wprowadzonym przez polski rząd na granicy polsko-białoruskiej.

Białoruskie media rządowe zaczęły publikować wczoraj nagranie wideo z granicy Białorusi z Polską. Przedstawia ono białoruskich pograniczników i służby medyczne pomagające znalezionym w lesie dwóm „uchodźcom” z Syrii. Według relacji, mieli oni zostać schwytani po polskiej stronie, zawiezieni z powrotem (...) Czytaj dalej...

Chińskie media nazywają Sorosa "terrorystą ekonomicznym"

Chińskie media nazywają Sorosa „terrorystą ekonomicznym”

Chińska państwowa gazeta „Global Times” opublikowała tekst poświęcony amerykańskiemu finansiście George’owi Sorosowi. Nazywa w nim kontrowersyjnego miliardera „globalnym terrorystą ekonomicznym”, mającym finansować antychińskie protesty w Hongkongu. Wcześniej Soros apelował do amerykańskich koncernów o wycofanie swoich inwestycji z Państwa Środka.

Tekst dotyczący amerykańsko-żydowskiego spekulanta ukazał się na łamach „Global Times”, a później został powielony przez wiele innych witryn związanych z państwowymi mediami w Chińskiej Republice Ludowej. Soros został w nim oskarżony o spiskowanie wspólnie z Jimmym Laiem, biznesmenem i wydawcą gazet (...) Czytaj dalej...