Tu nie chodzi o szacunek do pracy

Od dwóch tygodni można odnieść wrażenie, że prawicowi i lewicowi liberałowie już niedługo reaktywują Polską Partię Robotniczą. Sformułowanie "ciężka praca" jest bowiem odmieniana przez nich przez wszystkie przypadki, a na dodatek zaczęli uczyć szacunku do harówki. Nie dajcie się jednak zwieść. Liberałowie po prostu walczą o zachowanie dotychczasowego statusu polskich pracowników jako taniej siły roboczej, dlatego nie zrobią niczego, aby gloryfikowana przez nich praca była rzeczywiście dobrze wynagradzana. Zainteresowanie liberałów "ciężką pracą" można od pewnego czasu zaobserwować przy okazji każdej...
Więcej

Może zabraknąć czterech milionów lekarzy

Według firmy doradczej Deloitte, do 2030 roku w całej Europie może brakować nawet 4,1 miliona pracowników służby zdrowia. Już w tej chwili szacuje się, że w Polsce potrzebnych jest około 50 tysięcy lekarzy. Dodatkowo konieczny jest szybki postęp w transformacji cyfrowej opieki zdrowotnej, ograniczany jednak przez wykluczenie technologiczne. Portal PulsHR.pl pisząc o problemach opieki zdrowotnej w Europie powołuje się na wyniki opublikowanego przez Deloitte raportu „Digital transformation: Shaping the future of European healthcare”. Jego autorzy zwracają uwagę na fakt, że...
Więcej

Białystok: Nacjonaliści za godną pracą dla Polaków

W związku z nadchodzącą manifestacją pierwszomajową w Białymstoku, miejscowi autonomiczni nacjonaliści stale prowadzą w mieście kampanię informacyjną odnośnie  sprowadzania i zatrudniania imigrantów, negatywnego w skutkach na krajową gospodarkę oraz sytuację polskich pracowników. Wyrażono również stanowisko wobec zatrudnienia na tak zwane umowy śmieciowe. Plakaty zostały rozmieszczone przy zakładach pracy,a także na miejskich osiedlach.  
Więcej
Posty otagowane "zagraniczne media"

Microsoft zastępuje dziennikarzy sztuczną inteligencją

Microsoft zastępuje dziennikarzy sztuczną inteligencją

Microsoft zapowiedział zwolnienia w swoich blisko pięćdziesięciu biurach na całym świecie. Pracę stracą przede wszystkim dziennikarze zajmujący się informacyjną platformą amerykańskiego koncernu. Nie ma to jednak związku z gospodarczymi skutkami koronawirusa, ale z powolnym zastępowaniem pracowników przez mechanizmy oparte o sztuczną inteligencję.

Jeden z największych światowych koncernów jest obecny na rynku medialnym od dokładnie ćwierćwiecza. Właśnie w 1995 r. uruchomił on swój własny portal informacyjny MSN oraz platformę News. Od tego czasu zdążyła ona otworzyć swoje biura w ponad 50 (...) Czytaj dalej...

Za mało imigrantów wśród redaktorów naczelnych

Za mało imigrantów wśród redaktorów naczelnych

Badania przeprowadzone przez organizację Nowych Twórców Niemieckich Mediów wskazują na niewielki odsetek osób imigracyjnego pochodzenia, pełniących funkcję redaktorów naczelnych mediów za naszą zachodnią granicą. Co więcej, nawet wśród nich nie znalazła się ani jedna osoba, która miałaby jakiekolwiek pozaeuropejskie korzenie.

Przedstawiciele wspomnianej instytucji przeprowadzili rozmowy ze 126 przedstawicielami czołowych niemieckich mediów, pracujących dla 122 redakcji ogólnokrajowych i regionalnych. Okazuje się, że aż 118 respondentów nie ma pochodzenia imigracyjnego, z kolei zaledwie 8 urodziło się poza tym krajem. Dodatkowo żaden z (...) Czytaj dalej...

Kim Dzong Un pokazał się publicznie

Kim Dzong Un pokazał się publicznie

Północnokoreański przywódca Kim Dzong Un po prawie trzech tygodniach pokazał się publicznie, otwierając fabrykę nawozów sztucznych zbudowaną na północ od Pjongjangu. Wcześniej spora część czołowych mediów na świecie zdążyła już go uśmiercić, choć cały czas tym rewelacjom zaprzeczał najlepiej poinformowany w takich sprawach południowokoreański wywiad.

Wszystko zaczęło się od informacji podawanych przez amerykańską stację telewizyjną CNN. Kim Dzong Un w dniu 15 kwietnia miał nie wziąć udziału w uroczystościach upamiętniających urodziny jego dziadka i założyciela Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, Kim Ir (...) Czytaj dalej...

Mosbacher będzie dalej bronić TVN-u

Mosbacher będzie dalej bronić TVN-u

Amerykańska ambasador Georgette Mosbacher wystąpiła wczoraj w programie „Fakty po Faktach”, emitowanym przez stację TVN24. Zabierając ponownie głos w sprawie sporu TVN-u i Telewizji Polskiej, jednoznacznie zapewniła komercyjną stację o swoim wsparciu. Mosbacher nie przeszkadza między innymi podnoszony przez polityków Prawa i Sprawiedliwości argument, że TVN ośmiesza amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa.

Warto przypomnieć, że od poniedziałku 13 kwietnia w TVP praktycznie codziennie TVN-owi poświęcano przynajmniej kilka minut programu informacyjnego „Wiadomości”. Wczoraj stało się tak ponownie, chociaż przez trzy dni od (...) Czytaj dalej...

Morawiecki przeciwko przymykaniu oka na "nieprawości możnych tego świata"

Morawiecki przeciwko przymykaniu oka na „nieprawości możnych tego świata”

Dzisiaj w największym włoskim dzienniku „La Repubblica” ukazał się tekst premiera Mateusza Morawieckiego. Szef rządu wzywa w nim Unię Europejską do aktywnego włączenia się w odbudowę gospodarki po zakończeniu obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. Ponadto wezwał on do ograniczenia funkcjonowania szarej strefy i odpływu pieniędzy do rajów podatkowych, co według Morawieckiego jest ewidentnym przymykaniem oczu na „nieprawości możnych tego świata”.

Premier  w artykule zatytułowanym „Czas europejskiej nadziei” podkreśla, że w sytuacji katastrofy związanej z epidemią COVID-19 struktury unijne powinny okazać (...) Czytaj dalej...

Amerykanie uruchamiają Radio Wolna Europy dla Węgier

Amerykanie uruchamiają Radio Wolna Europy dla Węgier

Stany Zjednoczone rozpoczęły proces ponownego uruchamiania węgierskiej sekcji Radia Wolna Europa. Rozgłośnia w czasie zimnej wojny nadawała swój program dla państw komunistycznego bloku wschodniego, z kolei obecnie funkcjonuje w państwach uznawanych przez Amerykanów za niewystarczająco demokratyczne i tłumiące wolność słowa.

Według doniesień mediów, rozgłośnia finansowana przez Kongres Stanów Zjednoczonych może zostać uruchomiona ponownie już w połowie bieżącego roku. Tym razem będzie ona przede wszystkim platformą internetową, a do obsługi jej witryny oraz kont w mediach społecznościowych zatrudnionych zostanie co najmniej (...) Czytaj dalej...

Sierakowski powołując się na neoliberałów chce przerwać kwarantannę

Sierakowski powołując się na neoliberałów chce przerwać kwarantannę

Redaktor naczelny „Krytyki Politycznej” Sławomir Sierakowski widzi możliwość przeciwdziałania kryzysowi gospodarczemu w powrocie wszystkich do pracy. Jego zdaniem najbardziej narażone na śmierć osoby powinny być po prostu odizolowane, a część z nich po prostu umrze. Rzekomo lewicowy publicysta nie omieszkał powołać się przy tej okazji na rozwiązania proponowane w czołowych neoliberalnych gazetach.

Sierakowski rozpoczyna swój wywód dla portalu Onet.pl w mocno kontrowersyjny sposób. Przeciwstawia on sobie ofiary rozwoju pandemii koronawirusa oraz osoby, które mogą umrzeć z powodu następstw kryzysu gospodarczego (...) Czytaj dalej...

Powielamy imigracyjne błędy Zachodu

Powielamy imigracyjne błędy Zachodu

Brytyjski tygodnik „The Economist” zwraca uwagę na polską politykę imigracyjną, mającą znajdować się w gronie najbardziej liberalnych w całej Europie. Gazeta twierdzi, że w ten sposób polski rząd powiela błędy państw zachodnich, chociaż powinien wyciągać wnioski z ich doświadczeń. Tymczasem szybkie zmiany etniczne mogą doprowadzić do wywrócenia do góry nogami polityki wewnętrznej naszego kraju.

Jedno z najbardziej prestiżowych pism na świecie samo nie ustrzegło się błędów, wpisując się w powszechną na Zachodzie tendencję polegającą na określaniu Prawa i Sprawiedliwości mianem (...) Czytaj dalej...

Brytyjczycy organizowali propagandę syryjskiej opozycji?

Brytyjczycy organizowali propagandę syryjskiej opozycji?

Portal „Middle East Eye” twierdzi, że począwszy od 2012 roku Wielka Brytania organizowała w Syrii sieć „dziennikarzy obywatelskich”, rekrutując do niej często nieświadome osoby. W ten sposób Brytyjczycy chcieli wpływać na postrzeganie syryjskiej wojny domowej, aby promować swoje interesy w Syrii i na całym Bliskim Wschodzie. Całą operację miał z kolei nadzorować brytyjski resort obrony.

„Middle East Eye” to jeden z najpopularniejszych portali analitycznych zajmujących się sytuacją w regionie Bliskiego Wschodu. Co ciekawe, jego siedziba znajduje się w Londynie, a (...) Czytaj dalej...

Amerykańsko-chińska wojna medialna

Amerykańsko-chińska wojna medialna

Stany Zjednoczone nałożyły na funkcjonujące na swoim terenie chińskie media dodatkowe obowiązki, ponieważ zostały one uznane za działające na rzecz rządu Chińskiej Republiki Ludowej. W ten sposób Waszyngton odpowiedział na wcześniejszą decyzję Pekinu, który postanowił cofnąć akredytację dla trójki dziennikarzy pracujących dla amerykańskiego dziennika „The Wall Street Journal”.

Zastępca biura „The Wall Street Journal”w Pekinie Josh Chin, a także reporterzy Chao Deng i Philip Wen, zostali pozbawieni pozwolenia na wykonywanie swoich obowiązków dziennikarskich na terytorium chińskiego państwa. Tym samym dostali (...) Czytaj dalej...

Białoruś ma zadbać o suwerenność informacyjną

Białoruś ma zadbać o suwerenność informacyjną

Ograniczenie rosyjskich wpływów w białoruskich mediach ma być jednym z głównych celów władz w Mińsku. Białoruski prezydent Aleksander Łukaszenka spotkał się w tej sprawie z przedstawicielami mediów państwowych, podkreślając konieczność zachowania suwerenności informacyjnej i porównując rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości do użycia broni chemicznej.

Po raz ostatni głowa państwa spotkała się z szefami największych białoruskich mediów przed dwoma laty. Dlatego Łukaszenka podkreślał, że nadszedł czas na przedyskutowanie reformy środków masowego przekazu, choć obecne czasy mają być pod tym względem niezwykle trudne. W (...) Czytaj dalej...

Izrael domaga się zwolnienia portugalskiego rysownika

Izrael domaga się zwolnienia portugalskiego rysownika

Ambasada Izraela w Portugalii oraz organizacje żydowskie poddały krytyce jeden z najpopularniejszych portugalskich tygodników. Izraelowi nie spodobał się rysunek sporządzony przez pracownika pisma „Sabado”, przedstawiający izraelskiego premiera Benjamina Netanjahu wpychającego trumnę z palestyńską flagą do krematorium z napisem „Arbeit Macht Frei”.

Sprawcą całego zamieszania jest rysownik Vasco Gargalo, na co dzień publikujący w różnych portugalskich mediach jako freelancer. Na łamach międzynarodowej platformy Cartoon Movement opublikował on swoją nową karykaturę, odnoszącą się wprost do obecnej polityki Izraela wobec Palestyńczyków, a przede (...) Czytaj dalej...